Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Layak ke aku jadi Consultant??

Dalam mesyuarat sektor aku haritu.. aku ditugaskan untuk menjadi consultant kepada satu unit development bagi satu sistem yang perlu segera dibangunkan..

Persoalannya sekarang ni?? layak ke aku?? bertauliah ke aku?? ada masa ke aku nak consult orang dengan nak siapkan sistem sendiri selain tugas2 lain?? arghhh.. fenin2.. Lainlah kalau consult aku tu berbayar... bolehlah usahakan..hehehehe.. ini tidak.. harap gaji bulan aja.. keje sendiri pun dah bagai nak mampos!.. nanti tak pasal2.. keje aku ntah ke mana.. consult aku jerk lebih.. orang bukannya tengok apa yang aku consult.. orang tengok sistem yang aku kena buat tu.. tak pasal2 sistem aku tak siap2.. erghhh..

Yang menilai prestasi aku bukannya nak ambik tahu apa yang aku buat... keje bagai nak mampos.. markah ciput... eiii.. geramnya... haii..

Kalau dapat khidmat cemerlang.. seronok jugaklah dengan ilmu yang aku curahkan.. ini tidak.. orang lain setakat buat keje pemantauan jugaks yang dapat markah lebih... sebab apa??? sebab bos diorang bagus2.. tak kedekut markah... hangen jerk dengar..

sib baiklah tak keje swasta.. kalau tak.. sapa2 yang kurang kemahiran dan tak nak belajar tu... berpuluh2 tahun kerja pun tak dapat naik gaji..

konon2 tengah concentrate ler tu..

untung keje gomen... tapi kes cam aku ni rasa rugi laks.. sikit2 orang carik aku... sikit2 carik aku.. ingat aku ni apa??? aku pun ada gaks keterhadan ilmu kat dada ni... tak semuanya aku reti.. adoooooiiiiii... poning kepalo...

tapi yang susahnya.. benda yang simple mimple pun nak serah kat aku buat.. macamlah pegawai tu sendiri tak leh buat.. tahu2 tanya kita.. cemana progress.. sebab apa masalahnya.. oooo.. keje senang ler camtu... makan gaji buta je lah.. nak suruh kita yang kaji.. diorang goyang kaki.. melampau... ni dah geram tahap gaban dah ni...

haiii.. bilalah aku dapat tukar ni????

ni menu yang aku masak untuk hari ni.. menu orang malas...

kacang panjang goreng


sambal ikan bilis garing... wallah..


ayam goreng..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah