Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Hari Raya di Mantin

Actually kalau hari raya Korban memang tak semeriah sambutannya di Terengganu dan Kelantan..

So, untuk tidak menghilangkan seri di hari raya.. sehari sebelum raya.. aku dah plan untuk masak rendang ayam dan nasi impit ajerk.. maklumlah ibuku kurang sihat... and aku sebagai kakak sulong.. konolah buek..

eh.. keluar pulak bahaso nogori.. hehehhehe...

untuk lemang..aku cadang beli ajerk bila kami on the way nak balik Mantin nanti..

lepas siap segala persiapan, kami pun bertolak dalam pukul 10.00 malam.. dah lewat gaks tu.. AMiera pun dah tidur... perjalanan ke Mantin tak ler sampai 1 jam.. tapi lemang punya pasal.. cari punya cari dah hampir kul 11 lebih.. tak jumpa2 jugaks.. kami ke Beranang.. tapi malangnya lemang telah SOLD OUT!!! hangen jerk..

dan.. lemang di cari tak jumpa jugak.. so, esok raya makan nasi impit ngan rendang ajerk lah..

papa tengah breakfast lepas gi solat raya..


Amiera tgh bosan..

tak dapat pi jalan2.. main songkok pun jadik ler..

Comments

viruspadu said…
dari dulu x merasa2 masakan dia, tiap kali dia buat open house ada je halangan x dpt pegi, teringin sgt nak merasa na masak tauuuu... xnak buat spesial day utk sy ke??? heheheh mengadesnya haku ni
Faina Arisya said…
takpe.. nanti kalau dah pindah rumah baru.. saya buat house-warming.. leh ler datang..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah