Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Perjumpaan Ibu Bapa Dgn Guru2 Tadika

Perjumpaan ini diadakan untuk memberi keterangan kepada ibu bapa mengenai anak2 yang bakal memasuki alam tadika... waaa.. cam tak caya Amiera dah nak masuk tadika..

Pukul 9.00 pagi owner tadika dah edarkan risalah dan explain mengenai aktiviti sepanjang tahun tadika Gemilang.. memang bestlah.. yuran dia pun tak ler semahal kat tadika yang lain.. tapi pendekatan islamic, english dan math yang diterapkan kepada anak2 tadika mmg bagus.. tapi Amiera mungkin hanya akan stay kat tadika tu sampai bulan 5.. lepas kami pindah rumah nanti Amiera akan kami hantar ke Tadika di Nilai... dan kalau cara pembelajaran di tadika Nilai tu nanti tak sebagus kat sini.. masuk umur Amiera 5 tahun kami hantar Amiera ke tadika di Putrajaya semula..

lepas tu kami meneruskan perjalanan ke Romantika, Ampang sebab nak tukar jam dinding yang problem tu.. tapi hancus.. jam tu takde stok lagi... eiii.. diorang suruh pilih jam lain.. tak nak lah aku.. yang lain tak cantik.. so, terpaksalah cari kat mana2 kedai yang boleh baiki jam.. ada sesapa tahu tak kedai yang boleh baiki jam dinding ni??

alang2 aku dah ke Romantika.. tak sah kalau aku tak membeli... antara koleksi english yang aku beli...


nak kata teko bukan.. tak tahu apa bendanya ni.. tapi sebab murah dan comel..aku beli ler..


cawan minuman... sayang pulak nak guna.. takut pecah..
tempat letak kunci dan apa2 ler..
kotak bunga2 yang mengandungi set minuman as below..
set minuman.. aku minat sangat ngan corak bunga ni..

Comments

viruspadu said…
makin lama makin tgk, tetiba sy pun macam dah terminat plak ngan english style ni... waduh2 sape nak jawab ni na...

mati lah lepas ni nak carik gak koleksi macam na punya nih kan ahaks
Faina Arisya said…
jom join english style club.. hehehhehe.. boleh kemaruk..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah