Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Shopping koleksi english..

Almaklumlah dah gaji ni kan.. mcm2 dalam kepala otak ni nak buat... hehhehehe...

Khamis lepas after exam PTK... kawan ajak pi Macy kat area Mines... dapatlah beli dolly yang lama jugak aku tak jumpa2... murah jerk.... 10kpg cuma 90 sen... itupun kawan yang bayarkan... yelah aku berkenan yang hat tu jer.. yg lain2 tak minat... so, alang2 kawan nak pi bayar dia bayarkan sekali.. thanks zie.. thanks jugak sebab tumpangkan rumah after Exam aritu...






sebelum letak doily..



selepas letak doily..

Petangnya pulaks... aku gi shopping kat alamanda... kalau ke sana tak sah kalau tak singgah ke Lovely Lace... benda ni memang dah lama aku minat.. last2 dapat jugak aku beli.. nak tahu apa?? tengok pics bawah ni yer.. cuba teka apa bendanya ni??




cuba teka?



Hari minggu pulaks..

Shopping kat Nilai3.. pi cari carpet... tak jumpa ler yg ala2 english... kalau ada pun yg jenis murah tu.. tak berapa selesa laa... last2 beli yang boleh ngam ngan sofa...



ni carpet yang mula2 beli.... rupa2nya silap daaa.. terlebih coklat... malam tu jugak pi tukar... sib baik boleh...





kali ke-2 pilih carpet hat ni... bolehlah kot..

pastu pergi KK Home Deco... beli kabinet hiasan dinding...

belum di decal dan akan ditambah dengan koleksi2 vantage akan datang..



selain tu... aktiviti men'decal' lilin dan hias rumah...





lilin yang belum di decal..

proses mendecal..



lilin yang telah didecal..

ni pulaks kerja keras tangan yg aku sempat buat.. akan disambung bila aku free... nak buat untuk kabinet dapur..

Comments

Puteri Satu said…
lawanya faina...karpet yang kedua tu lagi lawa pada yang pertama tu faina..

lilin tu lawanye...seme lawala...

dah ada umah sendiri seronokkan nak mendeco itu ini kan...wekek...rak tu pun sangatla cantik..

bila nak buat house warming ni? wekekkek..
Faina Arisya said…
kak puteri..

tulah.. sib baik saya tukar carpet tu.. kalau tak buruks ler rumah saya.. lari konsep daaa..

house warming?? hehehe.. plan nya lepas dapat claim pindah... bajet takde ler.. hopefully end of June ler kot..
Kebod's Family said…
tabik spring la kat kak ina, rajin sungguh nak buat benda remeh cam tuh ek....
chaiyok2.... semoga impian cepat menjadi kenyataan....
Faina Arisya said…
ju..

keje tu memang remeh nak mampus.. tapi sebab bila dah siap nampak cute.. makin bersemangat ler..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah