Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang..

Majlis bermula jam 9 pagi.. cam biasa lah kan.. lepas Menteri sampai... nyanyi lagu Negaraku.. bacaan doa.. pastu ucapan KSU dan Menteri.. pastu pulaks bacaan ikrar perkhidmatan awam..


gambar ni aku snap masa rehersal semalam.. sorry aaa.. semua gambar ni aku snap guna kamera hp jer.. memory card kamera digital dah hilang..


buku aturcara..

Majlis penyampaian sijil disampaikan oleh Menteri.. tapi Menteri tak leh lama2 sebab ada urusan penting di Parlimen... so, bila time giliran aku nak pi ambik sijil.. KSU jerk yang sampaikan.. frust gak kan.. sebab bergambar ngan KSU jerk bukannya Menteri.. disebabkan terlalu ramai yang dapat anugerah.. KSU pun tak larat nak bagi sijill.. dia pas pulak ke Timbalan Pengarah yang lain...


antara penerima anugerah bahagian aku... dari hujung.. Pn. Rohana, Pn. Cik Nora, Pn. Asmah, Pn. Erika, Cik Rohana... gambar TSUB aku tak de dalam pics ler.. sorry yer En. Mat..














ni pulaks kawan seangkatan ngan aku... cik Pah, Kak Sherry ngan Yan yang duk berselindung di sebalik kak Sherry.. konon nak nampak kurus ler tu.. cit!


cik Pah lagi!! sapa pulaks minah sebelah cik Pah ni yer???


3 serangkai yang tengah debor2 nak ambik sijil... hehehhehehe...

Nak tahu berapa ramai yang dapat?? lebih 400 orang beb!.. ramai gilos.. punggung aku pun dah panas duk dalam auditorium.. bila sampai jerk ke penerima anugerah yang terakhir.. semuanya beri tepukan.. yelahkan.. dah habis!... then sesi bergambar beramai-ramai dengan KSU... cam biasa mana2 majlis.. lunch time!


ni ler yg kami terima.. dalamnya ada sijil dan cek..

Sekalung tahniah buat semua yang menerima APC bagi tahun 2007... semoga sukses dalam bidang masing2.. tak lupa juga buat Nur Marina (walaupun ni first time jumpa.. walhal satu blok jerk..) dan kawan hubby aku (Azbarisyam aka kerambit).. tahniah dari saya.. keje baik2 na!

bawah ni gambar dari hp Azian.. thanks Yan emailkan gambar ni..





sila abaikan mukaku yang macam bulan tu... dan abaikan juga baju batikku itu.. kenapa??? aku takde baju batik baru daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... yg ada pun dah satu abad punya.. nak tak nak kena pakai jugak..

Comments

Tieha Zuan said…
best la tengok rumah akak.. so sweet.. tenang je.. rumah tieha(rumah parent tapi dierang kat brunei) penuh dengan barang.. ye la mummy tieha la yang suka membeli. then skrang tieha bz kerja n layan Zara, lagila tak de masa nak mengemas. harap weekend je boleh mengemas.. tu pun bila zara tidur. kalau tak tidur jangan harap, disuruhnya menghadap dia setiap masa..
Faina Arisya said…
tieha..

salam kenalan dari akak.. tieha orang brunei ke?? merantau ke ni?? ada masa nanti akak nak lawat blog tieha pulaks..
ANAKIRANA said…
dapat cek tu ..bila nk wat housewarming hihihi
Faina Arisya said…
kirana..

housewarming nak buat lepas dapat claim pindah rumah.. tak dapat2 lagi ni.. cek tu utk simpanan kecemasan.. lanni ekonomi tak menentu..
Tieha Zuan said…
asal terengganu, parent yang merantau, abah mengajar kat sana
Faina Arisya said…
mrs zuan..

ohh.. ganu kita rupanya.. anak cikgu ler ni yer?

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah