Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Mahalnya...

Sabtu lepas pergi tempah baju kat Pekan Nilai.. kedai MARA..

Ingat nak tolong orang Melayu.. tapi kurung moden sekali ngan lining.. dia ambik RM100 sepasang.. kalau tak buat lining RM80... baju melayu pulaks RM95.. mahal siot.. dah sama ngan KL pulaks.. tapi dah bertempah.. nak wat camna... untungnya jahit baju.. jom ramai2 belajar menjahit nak??? kalau ku tahu jahit baju melayu harganya tak ingat.. baik aku suh hubby tempah tempat biasa kat Den Wahab tu.. baru RM110.. at least berbaloi jugaks.. ada brand lagi! cit!

pastu ternampak pulak orang jual DURIAN... hubby pun dah terliur nengoknya... sekali beli 2 biji.. RM30 (giler mahal).. sekilo RM10.. dulu2 masa rumah lama arwah nenek aku.. berpuluh2 biji durian dah aku telan.. free jerk! huhuhhu..


on the way nak pi tempah baju.. dah pandai si kecik ni bergaya..

baju kurung biasa aku tempah kat rumah nek sedara.. dia ambik bawah RM30 jerk.. rasanya semua kos tempah jerk mahu lebih RM400.. eiii.. mahalnya!!!

Comments

Kebod's Family said…
dah siap tempah ker baju tu... saya tgh mencari tempat nak tempah baju melayu nih... kain dah lama beli ...tapi tempah nyer lom lagi...
Faina Arisya said…
dah tempah dah.. tu ler mahal nak mampos.. nak dekat raya sok dijangka siap..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah