Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

House Warming & Majlis Hari Jadi

24 Ogos.. kami ambik tarikh ni untuk buat majlis kesyukuran coz pindah rumah bersekali dengan majlis harijadi Amiera...

Untuk member2 blog.. tak sempat nak invite sebab dah cuti hari khamis.. kat umah takde internet.. tapi takpe kan.. takde function pun bila2 leh datang umah saya.. amatlah dialu2kan..

Majlis bermula jam 12.30 tengahari.. mana2 tetamu yang datang dahulu kami mulakan dengan majlis bacaan doa.. kemudian para tetamu dijemput makan...

Selepas waktu zohor.. jemaah Masjid tiba untuk membacakan doa selamat...

Lebih kurang pukul 2.30 petang kalau tak silap.. acara potong kek dimulakan...

Lebih kurang 7 malam baru jamuan berakhir... penat weiii.. tapi seronok dengan kehadiran tetamu..

Jutaan terima kasih kepada semua yang hadir memeriahkan majlis.. mohon maaf jika ada kekurangan semasa majlis diadakan.. kalau ada rezeki kita jumpa lagi.. InsyaAllah.. dan selamat menyambut bulan Ramadhan al-Mubaraq yang akan tiba tak lama lagi..

Tak nak citer banyak.. layan the pics lah yer..


hidangan.. katering jerk... yg aku masak cuma telur masak kurma dan puding koktail.. untuk menambah apa yg kureng jerk..

antara tetamu yang hadir..


MIL dan all my SIL..


sedara belah hubby aku..


kaum2 Adam diluar..


bacaan doa selamat diadakan.. diketuai oleh bapa sedara hubby ku..





jom serbu!!..


kita makan dulu!..


ni belah my family..


doa sekali lagi oleh jemaah masjid..


sedara belah arwah ayah ku..


muka merajuk.. asyik nangis jerk lepas kena sakat ngan sepupu dia.. asyik nak berkepit jerk ngan aku..


birthday cake.. Chocolate Indulgence.. dari secret receipe..


brownies juga dari Secret Receipe..


goodies untuk kanak2..


antara hidangan atas meja..


Selamat hari jadi.. selamat hari jadi.. Amiera 4 tahun..


potong.. jangan tak potong..


budak2 tengah menghabiskan goodies yang diberi..


me and my friend.. zie.. thanks for coming..



sedara belah arwah ayah aku..


x-bos aku.. en. hasiady pun datang.. mentang2 rumah kat Salak Tinggi jer.. anyway thanks datang.


ipar duai aku..


kawan opis.. thanks kak sherry and saipul.. juga pada miza dan hubby yg tak sempat nak snap pics masa diorang datang..














jiran rumah..


antara present untuk Amiera..

belah malamnya pulaks.. acara membuka hadiah..


ambik gambar dulu untuk kenangan..


bersama sepupu sepapat...


dengan rakusnya masing2 menolong membuka hadiah..


bergambar dengan hadiah dari Mak Ngah sekeluarga..


bergambar dengan hadiah dari Umi & Pak Uda dan Mak Long & Pak Long..


berkenan sungguh Amiera ngan hadiah berbunyi ni.. macam citer dongeng dolu2.. sang puteri bermain dengan lagu sambil menunggu sang putera.. hehhehe...


bergambar dengan sepupu...

jom tengok hadiah laks..


ni hadiah dari one of my friends.. tak tahu sapa..


hadiah dari Mak Tih dan Pak Li..


hadiah dari Mak Ngah sekeluarga..


hadiah dari Mak Long & Pak Long..


hadiah dari one of my friends juga.. tak tahu sapa..


hadiah dari my x-bos..


hadiah dari Umi sekeluarga..


hadiah dari Mak Lang sekeluarga..


hadiah dari papa... ni beli sekali masa birthday aku hari tu..



ingat tak n3 kalau tak silap awal tahun dulu.. tak ingat.. klik sini.. kebetulan dapat duit lebih.. terus aku ambik dan jadikan hadiah harijadi Amiera..

Comments

viruspadu said…
sori na,

nisa demam

saya mmg plan baik punya nak gi

ohhhhhhhhhhhhhhh
nizafauzi said…
wahhh cantiknye umah akak...

kt ade minat yg sama la.. :)
Faina Arisya said…
zaimah..

takpe.. belum ada rezeki.. nanti kalau pi KK.. leh singgah umah jalan2 yer..

nizafauzi..

salam kenalan.. come join the club..
Noris said…
faina,

saya selalu blaja wat kuih dgn kak pau. Sedap2 gak kuih2 dia.
Ogy said…
cunnya perabot pink tu...mahal tak sekali dgn meja solek?
Faina Arisya said…
set katil ngan meja solek tu dalam RM1800.. leh byr ansur2..
ANAKIRANA said…
happy belated besday amira!mcm princess jer dia....

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah