Berbuka puasa di rumah mak

Aku dan hubby cadang nak buka puasa kat umah mak aku... kami plan ajak adik beradik terdekat.. nak ajak abang aku.. memang tak dapek laaa.. sibuk memanjang...

Aku dah siap pesan kat adik aku.. mintak dia masakkan nasi ngan buat air aja.. yg lain aku masakkan.. aku malas nak nyusahkan mak aku.. dia pun bukannya larat sangat..
Dan untuk kuih-muih aku suruh adik aku yang sorang lagi belikan..

Sementara hubby gi kelas.. aku pun dengan operasi memasak..

So.. menu untuk berbuka puasa hari ni:-

1. Rendang ayam



2. Sambal sotong kering



3. Tempe masak lemak cili api



4. Sup cendawan



5. Bubur kacang





bubur kacang dalam bekas ni aku bagi kat adik2 USIM.. kesian diorang.. jauh dari mak ayah..


semua dah pack.. ready untuk pi rumah mak aku..


amiera buat muka sedih.. dia tak berapa sihat sangat...


tapi bila suruh posing depan kamera.. laju aja...

majlis berbuka kat rumah mak aku... aku lupa nak snap.. lapar sesangat.. sampai lupa nak bergambar.. hehehhehe...


2 omelan:

Ibu said...

lina...sedapnye tengok lauk-pauk u tu esp. rendang ayam tu...sesekali berbuka dgn family semua memang seronok kan...i sempatlah nanti berbuka 2 hari dgn mak ayah kat kampung bila balik raya nanti...

Faina Arisya said...

ibu@marina..

memang cabaran sungguh kalau masak time pose.. susah nak agak masin ke tawar.. hehhehe.. dah cuba letak kat lidah pun mcm tak kena jerk.. hehehhe.. tapi alhamdulillah.. semuanya solosai.. esp. rendang..

Geng Kitty

Sangkut Paut

3D (1) 5S (3) Acacia (4) Aduan Rakyat (13) Aidijuma (1) Aku dan Dia (60) Amiera (269) Ana Muslim (2) Anniversary (11) Anugerah (11) Aqiqah (5) Ariani (3) Arissa (51) ASB (3) ASUS (1) Avatar (1) Award (6) Bajet (2) BBQ (2) Big Bad Wolf (3) Birthday (75) Biskut (2) Biz (3) Blogger (12) Car (1) Carlo Rino (6) Ceramah (3) CERT (1) ChurpChurp (2) CIC (12) Cloth Diaper (1) Contest (8) Cuepacs (1) Dari Dapur Mama (1) Denggi (1) Diaper Cake (1) Dinner (1) Drama (5) EKSA (1) Exam (2) Expo (2) Family Gathering (22) Fareeda (17) Fateh (193) Floria (1) Frozen (1) Gajet (1) Gift (10) Giveaway (1) Handbag (2) Handphone (4) Hari Raya (153) Hello Kitty (2) HFMD (1) Hobby (2) Holiday (115) Homemade (1) Hot Air Balloon (4) Iftar (1) Impian (9) Info (31) Isu Semasa (9) JJCM (12) Juadah (116) Jurnal (4) kak Rose (8) Kecantikan (1) Kenduri (15) Kesihatan (2) Kuarters (11) Kuiz (2) Kursus (19) Lawak (2) Lazada (1) LIMA (1) Lovely Song (7) Luahan (3) MAFIST (5) Majalah (4) MasterChef (6) MeadJohnsons (4) Memori (3) Muffin (2) MyDeal (1) Nilai3 (1) Novel (3) Nuffnang (7) Nuri (5) OnAir (1) Panggung (1) Para Asean (1) Pekeliling (1) PINK (8) PotLuck (2) PPA1M (4) Pre Loved (1) Pregnant (28) PRU (2) Prudential (2) PTK (2) Puasa (69) Puisi (9) Putrajaya (32) Qaisara HB (3) Ramadhan (18) Resepi (38) Riadah (24) Rumah Peranginan Persekutuan (3) Sad Song (1) Saham Akhirat (5) Sales (5) SBPA (4) Sejarah (2) Seminar (5) Shabby Cottage (66) SimplySiti (3) SkullMate (1) Sogo (3) Solid Food (5) SSPN (3) Streamyx (3) Sustagen (4) TAG (5) Taman Raudhah (13) The Movie (21) Tips (2) Tupperware (2) UPKK (9) UPSR (3) Ustazah Pilihan (6) VAIO (2) Vantage (6) Villa Raudhah (47) Viral (4) watermark (1) Wishlist (2)

Yg Suka Bercerita

Sitting and Blinking Hello Kitty