Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Bagan Serai the story..

Betul ke tajuk tu??? aku main belasah jerk.. asal sedap di sebut.. malam Jumaat lepas.. kami ke Bagan Serai coz my hubby ada MUET kat Parit Buntar.. sampai kat rumah my SIL dah kul 1 pagi.. ngantuk siot... dalam perjalanan aku ngan Amiera tidur jer.. kesian driver.. hehhehehhe..

Esok paginya.. aku duk melangok jerk kat rumah sementara menanti my SIL balik.. hubby ngan BIL balik lewat sikit... lewat petang lepas Asar.. kami kuar jalan2 kat area Parit Buntar.. plan asal nak carik present untuk pemenang teka teki yg aku anjurkan tu.. mula2.. SIL tunjuk satu kedai tu... Long Wan kalau tak silaplah.. kedai tu memang murah laaa.. tapi takde satu pun aku berkenan nak beli.. dahlah masa nak cari tu ada pekerja Bangla kot kalau tak silap.. kuar masuk.. kuar masuk angkat barang... tension aaaa... aku nak belek2 pun susah.. hampeh tul... carik punya carik.. pusing punya pusing... last2.. lain yang aku nak beli.. lain pulak yang aku dapat... hhehehhe..


frame gambar.. tiba2 aku terpandang frame ni.. cantik siot.. shabby gitu..


letak sini dulu sementara nak nunggu gambar kami bertiga di print out..

Malamnya pulaks SIL belanja makan kat luar... aku bab2 makan ni tak kisah sangat.. asal perut aku kenyang sudah.. maklumlah aku ni bukannya kuat makan.. asal ada jerk.. aku makan.. takde lah nak memilih sangat..

















ni ler my SIL.. cikgu Tanty.. leh tengok blog diorang kat sini.. tapi belum berkesempatan nak update.. line internet slow.. Telekom pls!


tengah cari idea nak main apa ngan Haqiem..


Haqiem yang tak segan silu bergambar.. kecik2 dah pandai posing..


ni laks adik di Haqiem.. Mukhriz.. comel kan?? nak cubit2 jerk.. hehhee..jgn mare yer Kak Ty..


Esoknya kami pun bertolak balik ke Nilai... sebelum tu singgah sekejap di rumah MIL di Ipoh.. kesian ALONG... anak adik ipar aku.. dia kena chicken pox (betul ke? hantam sajalah labu)..

Sampai di Nilai, ajak hubby pi carik gift kat Nilai 3... situ banyak kedai tapi masalahnya kena pandai carik.. jenuh aaa aku carik kedai.. Amiera pulaks nak ikut.. susah sungguh.. hubby tunggu dalam kereta.. driver dah penat... cari punya cari.. last2 jumpa juga.. tak larat dah mencari.. tapi rasanya sesuai lah kot... hopefully diorang suker ngan gift tu..


hadiah untuk pemenang utama..


saja suka2 tulis.. bagi diorang ingat sikit..


setelah dimasukkan ke dalam paper bag..


Hadiah untuk saguhati..


cam biasa.. tulis dulu yer..


selepas di pack kan... PINK laaa..


ni pulaks untuk si kecik Amiera.. kita sibuk cari hadiah.. dia sibuk cari barang dia.. pokai mama ko nanti Amiera..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah