Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Jumpa VP Lagi

Semalam ada mesy. kat PICC.. kalau dah berkaitan dengan CERT mesti jumpa cik puan VP kita... dah lah mai lambat... itupun sebab aku tumpang sorang kakak opis ni.. dia sibuk dengan urusan kerja dia.. aku tak kisah.. malu gaks masa sampai tu.. yelah orang dah pun bersidang.. hehehhee.. wat tak tahu jelah.. muka sposen.. hheheeee...



Aku ni kan rabun.. dengan tak pakai cermin matanya.. mata melilau cari cik puan VP.. tak puas hati, baru pakai cermin mata.. pandang punya pandang.. tak nampak2 cik puan VP.. tahu2 dia bertentang meja ngan aku... cittt.. jenuh aku cari.. rupanya depan mata aja.. hampeh tul...


tu haa.. cik puan VP kita.. boleh aku tak perasan.. mesti ada benda yang di tot.. tet.. tot.. tet.. tengah menggodek HTC dia ler tu..

Selepas semua agenda dibentangkan... tiba masa Mr. Hakes
membentangkan teknik2 bagaimana seorang hackers buat kerja... hehhehe.. dia kan bertauliah dalam kerja2 hack ni... dah dapat sijil pun.. tapi hackers baik laaa.. white hat kalau tak salah istilah untuk hacker2 baik ni... salute laaa sama ini budak... bukan senang mahu jumpa staf gomen yang otak bergeliga cam dia ni..


last agenda.. penyampaian cenderahati kepada Mr. Hakes yang wat presentation tadi dan kepada semua agensi yang telah menubuhkan CERT pada tahun ini...

Sebelah petangnya kami naik bas ke SKALI Data Center, Serdang... layanan memang first class.. set minum petang memang banyak.. aku makan tak banyak sangat sebab dah kenyang makan kat PICC tengahari tadi.. lawatan kami ke sana hanya sekadar melihat persekitaran security di sana.. memang betul2 secure.. bukan senang2 mahu masuk.. kami telah dibahagikan kepada beberapa group untuk masuk ke dalam data center.. kebetulan aku sama group ngan cik puan VP.. tak sampai 10 minit pun lawatan tu.. just dengar taklimat ringkas dari mereka sahaja.. yg lain2 tak boleh nak usik atau tengok.. no camera... off handphone..


macam pergi kenduri kawen laks..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah