Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kisah Semanis Kurma English Style

Semalam uols ada tengok tak Channel 9, rancangan Semanis Kurma.. pengacaranya Ustazah Nor Bahiyah dan suaminya.. tajuknya Bulan Madu... berapa kali dah uols pergi berbulan madu?? berbulan madu ni bukannya pergi bercuti beramai2 tau.. tapi hanya berdua2an.. waaaa... bestnya... syioknya... aku baru jerk sekali.. tu pun lepas diijabkabulkan... kwang..kwang...kwang... wajib gitu.. kalau nak pergi next time pun... bagi Amiera besar dulu.. baru tenang hati nak tinggalkan dia..

Tujuan n3 kali ni bukannya pasal kisah Bulan Madu tu... bukannya kisah pasal tetamu jemputannya.. Dayangku Intan ngan suami.. tetapi pasal suasana rancangan tu... uols perasan tak.. set meja.. set minuman.. set dinding.. set almari... telefon.. pergh... cantik siot... english style gitu... tu yang buat aku tertarik.. menarik nak tengok rancangan tu... hehhehhehehhe... semua barang2 tu adalah dari Indah Reka Cipta.. kedai tu kalau tak silap ada kat Shah Alam... sesapa yang beli Majalah Anjung Seri atau Impiana.. tahulah kot sebab iklan Indah Reka Cipta selalu kuar..


cantikkan..


antik sungguh telefon tu..

Comments

Ogy said…
G perasan masa bulan puasa hari tu rancangan ni..tp masa tu dia letak lewat dlm pukul 11...sapalah yg nk tengok lewat2 sgt....
dia punya set mmg tema english...hehe
Noris said…
faina,

leh ajar x mcm ner nak wat decal.
Kalau letak kat pinggan, plastic ker mcm ner. Tunjuk lah step by step.
Faina Arisya said…
g,

tulah.. rancangan ni dah lama ada.. pernah jugak saya tertengok.. tapi tak perasan langsung set diorang.. baru semalam perasan.. ehehhehe..

kak noris..

dulu saya ada wat n3 pasal decal tu.. akak klik kat link "shabby cottage".. akak cari n3 yang ada gambar lilin.. tapi tak berapa detail la.. insya-Allah saya akan cuba buat n3 baru pasal decal ni..
azreen said…
faina...punyela minat sampai ambik gambar ek...saya pun suke tgk... :-)
Faina Arisya said…
azreen..

minat sebab setnya.. tajuk dia pun kebetulan best.. hehhehe..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah