Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kuiz punya hal..

Semalam takde keje sangat kat opis.. so, dari bosan2 tak buat apa, aku pun bercadang wat satu kuiz programming untuk pasukan programmer kat opis aku ni.. actually kami memang ada blog masing2 yang berkaitan dengan urusan kerja sahaja.. tapi malangnya blog kami sentiasa tak update.. dari tak berisi dengan apa2 info baik aku wujudkan kuiz ni.. sekadar suka2 sambil menimba ilmu.. biasalah kan.. kalau ada kuiz mesti ada hadiah.. ia bertujuan untuk menambah minat pasukan programmer jawab soalan programming ni.. kalau tak memang takde masalah nak belajar programming... dan inilah salah satu cara untuk aku curahkan ilmu yang aku ada..

Lepas aku email kat semua pasukan progammer akan wujudnya kuiz ni... ada juga antara mereka yang cuba untuk menjawab dan ada juga endah tak endah.. mengamalkan konsep.. tak berani mencuba.. aku amat berharap diorang cuba menjawab soalan kuiz tu... kalau boleh aku nak diorang semua faham dari segi logic programming ni.. soalan tu memang simple sangat.. kadang2 kecewa jugak bila diorang tengok soalan jer dah pening kepala..

Dalam diam-diam dan tanpa aku sedari... rupanya group mail yang aku hantar tu ada email add bos aku.. memang aku tak tahu.. aku ingatkan hanya semua email add programmer... bos aku bersetuju dengan kuiz tu... dan dia nak sponsor hadiah... tak sangka pulaks... hehhehhee.. daripada suka2... dah jadi aktiviti bulanan pasukan kami... hehheehhe.. sorry yer guys... aku tak de niat nak susahkan korang pun.. tapi baiknya benda ni... kita boleh belajar something new..

Kalau sapa2 blogger kat luar sana yang tahu programming.. boleh cuba jawab soalan kuiz saya tu.. tapi takde hadiah eh... hehhehhehehe...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah