Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Tanggal 10 Zulhijjah... umat Islam akan menyambut Hari Raya AidilAdha aka Hari Raya Qurban... pada masa ini juga umat Islam di seluruh dunia yang mengerjakan haji akan berkumpul di Arafah... uols pun tahu apa cerita disebalik hari raya Qurban ni kan.. so, takyah lah saya cerita.. sesapa2 yang tak tahu tu leh carik kat internet yer...

Aku balik ke Ipoh sabtu lalu dan pulang semula Isnin malam.. hubby pulaks tak sihat.. cian dia..

Hari raya Qurban ni tak semeriah hari raya Aidilfitri.. tak tahu napa.. tapi memang dari aku kecik lagi.. sambutan memang tak meriah.. MIL aku memang sibuk sikitlah.. maklumlah kan.. semua anak2 dia balik beraya.. ibu mana yang tak gembira kalau anak2 balik kan... macam2 juadah atas permintaan anak2 disediakan.... aku memang respect ngan MIL aku ni... rajin ke dapur.. aku belum tentu leh jadi serajin dia.. rendang, nasi impit, masak lodeh, sambal bilis... jadi kegemaran di hari raya.. kalau raya Qurban ni special sikit.. sebab apa??? bila ada daging qurban.. pasti ada tulangnya.. kalau ada tulangnya.. mesti ada supnya.. ni pun jadik peberet ipar duai aku.. termasuklah hubby aku yang sorang tu.. kalau dapat sup tulang.. lapor sesaja.. hehhehehe... aku?? aku tak makan laaaa... dah memang dari dulu aku tak makan daging lembu dan yang sewaktu dengannya... hehehhehe..

Hari sebelum hari raya... hubby ajak aku pi round kampung dia naik motor.. dah lama aku tak naik motor.. best suasana kampung petang2 ni... pastu hubby bawak Amiera laks.. pastu kami ramai2 pi round rumah BIL dan SIL2 aku..


Amiera yang baru bangun tido.. muka mamai lagi.. nak jugak naik motor.. pantang di ajak aja..


ni rumah my BIL.. bungalow setingkat..

Comments

azreen said…
wah sonok gak kan sekali sekala naik motor berdua pusing2.....rasa cam org muda pulakkan...hehehe
Faina Arisya said…
azreen..

best.. macam couple laks.. tak sedar dah tue..hhehehhee..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah