Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Pot-Luck Perpisahan

Hari ni opis aku ada buat pot-luck sempena member2 yg keluar dari sini.. ada yg mintak tukar dan ada yg dpt naik pangkat.. sekalung tahniah buat Kak Sherry, Kak Fida, Kak Syahida dan Cik Pah..

Macam-macam menu yg kami sediakan.. ada yg masak sendiri.. ada yg beli aja.. mcm aku lah.. beli jerk kuih2 kat kedai.. mana sempat nak masak.. dlm keadaan aku cenggini.. memang tak lalu.. dulu2 bolehlah aku buatkan puding.. lanni nak masak makan malam pun tak larat.. inikan pulak nak masak benda2 lain.. maunya pengsan aku sorang2 kat dapur tu..




antara juadah yang disediakan..


second bos tengah beri kata aluan..



antara kawan2 opis yang hadir..


serangggggggggggggggg... masing2 menyerbu makanan..



menu yang aku ambik.. tapi tak habis jugaks sebab perut aku dah rasa lain..

Comments

azah said…
hmm..loya2..teringat akak dulu2..sampai 5 bulan tak makan nasi..makan aje muntah, siksa betul..akak ni nak tanya sikit..rasa2 faina ni terror it kan..kenapa setiap kali akak nak upload gambar fail..keluar yg biru tu, internet explorer cannot display the webpage..connection memang ok..in fact nak buka beberapa blog org lain pun slow..termasuk yg faina punya ni..sampai sekarang yang sidebarsebelah kanan tu tak keluar2..akak tau dlm keadaan gini..faina mungkin malas tp tak tau nak minta tlg sapa..tlg ya..adakah akak ter disable mana2..terima kasih..
azreen said…
alahai sian nye dia tak leh nak makan2 sgt....take care ye faina....
Faina Arisya said…
azreen..

sian saya kan.. nasib badan.. adoilaaa..

kak azah..

saya ni idaklah terror sangat pasal IT ni.. akak buka blog ni guna Streamyx ke? biasanya Streamyx ni agak slow bila waktu kemuncak.. memang susah nak view apa yg kita buka.. kalau guna broadband pun sama gaks.. nak2 pulak kalau kawasan rumah kita jauh sikit dari bandar.. selain guna Internet Explorer.. better akak guna Mozila Firefox.. lebih laju capaiannya.. hopefully dapat membantu ya!

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah