Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kursus & Bercuti di Cameron Highlands

Salam semua..

Hari ni baru masuk keje.. sibuk sikit.. dari Jumaat lepas aku takde kat opis.. ada kursus mengenai Kualiti, Six Sigma dan 5S di Cameron Highlands selama 3 hari 2 malam..

Memandangkan kami dah lama tak pi Cameron.. so, aku ngan hubby bercadang nak bermalam semalam di sana selepas aku habis kursus..

3 hari berkursus memang penat giler tapi seronok sebab tempat kursus dekat ngan Pasar Malam Brinchang.. habis jer kursus belah petang.. gagahkan diri ngan member pi membeli belah.. nak tak nak jalan jugaklah walaupun penat.. tapi takdelah penat sangat sebab cuaca kan sejuk..

Sampai kat pasar malam tu macam2 ada.. cam biasa aku banyak belikan barang2 untuk Amiera.. untuk mak aku kat kampung.. yelah kan.. mak aku tu bukannya kaki jalan.. so, harapkan anak2 dia lah membelikan barang untuk dia..

Amiera?? sementara aku takde aritu.. dia tinggal ngan hubby.. hari aku habis kursus baru hubby aku sampai... Rindu?? mestilah rindu ngan Amiera.. hari2 dok call dia tanya khabar.. risau lah kan.. pernah sekali tu waktu malam.. tiba2 dia nangis tersedu sedan.. rindukan aku... naik risau hubby dibuatnya..

Hari terakhir kursus tu memang tak lalu nak makan sangat.. asyik ingat yang lain.. habis kursus.. best giler.. hubby tiba ngan Amiera serta family hubby aku..

Lepas check in hotel di Tanah Rata.. kami pi jalan2 sekitar brinchang.. family hubby nak shopping.. aku ikut jer.. beli sikit2 makanan untuk kudap2 kat hotel nanti..

Petangnya.. lepas family hubby pulang.. kami pun pulang ke hotel.. penat sangat.. dapatlah rehatkan badan.. malam karang nak round pekan Tanah Rata.. nak makan malam kat sana..

Lepas rehat sekejap.. kami round sekitar luar hotel.. tengok pemandangan dan bunga2 yang cantik2..


Amiera posing kat ruang rehat luar hotel.


ambik gambar sekitar taman hotel..


view dia memang cantik..


muka penat.. nak tak nak semangat gak tu ambik gambar..


auditor tengah check landskap.. apa kes??


cantik tau bunga ni.. besar...



aksi-aksi Amiera yang seronok sangat..


pemandangan tepi hotel.. area car park..


sejuk jer mata tengok pemandangan kat belakang tu..


cantik2 kan bunga2 ni.. segar2 semuanya..
















kat luar pintu masuk hotel..setiap sudut ada bunga..



bergambar depan jalan masuk ke hotel..


rose ni wangiiiiiiiiiii... tebal tau kelopak dia.. geram sangat tengok rose ni..


muka baru bangun tido..penat lah tu mandi lama2 kat hotel..



pemandangan sekitar Tanah Rata waktu malam..

Esoknya.. lepas breakfast kami pi Ladang Teh... pastu pulak pi Strawberi Farm.. pastu balik hotel.. siap2 untuk check out..


nasi lemak.. antara menu pagi tu.. hubby ambik set ni.. aku ambik set omputih..


pemandangan sekitar cafe..


apalah yg digaduhkan dua beranak ni..


posing sikit.. actually aku suka ngan lapik pinggan tu.. cantik siot..






















sekitar ladang teh..




sekitar strawberry farm..




check-out time..


roses for me.. kena mintak dulu baru dapat.. hiks..


strawberry fresh.. sedap.. nak??


Amiera seronok ngan barang2 strawberry dia..

Lepas check out kami singgah di Brinchang balik untuk shopping lagi... hehhehehhehe... shopping aja keje aku kan.. mentang2lah dah gaji.. habis shopping baliklah weiii... penat dah ni.. turun dah Cameron.. pening kepala tak ingat punya.. dah lah lapar.. satu kedai pun tak jumpa.. last2 makan kat Ipoh jer.. sib baik ada kedai makan yang bukak.. kalau tidak mahu nangis kelaparan aku..hiks..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah