Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Sukan Tahunan Amiera 2009

Sempena hari guru dan hari ibu bulan Mei ni.. aku nak ucapkan Selamat Hari Ibu kepada mak aku, MIL aku dan semua blogger yang bergelar ibu.. tak ketinggalan juga buat semua guru2 yang pernah mengajar aku dulu, juga guru2 yang mengajar Amiera dan kepada semua guru-guru.. jasa anda semua akan di kenang sampai bila2..

Pada hari guru ni juga... Tadika Amiera menganjurkan sukan tahunan di salah sebuah sekolah di Presint 14.. kali ni Amiera mewakili kumpulan Galaxy yang lebih dikenali sebagai Rumah Merah.. serba merah wa cakap luuuu... tak caya?? tengok gambar nanti... hiks.. walaupun cuaca panas terik.. tapi ibu bapa bagi full support kat anak2 masing2.. caya lah..
Oklah.. aku tak nak citer banyak.. bukannya ada idea pun.. tengok gambar jelah yer.. pada aku gambar lebih bermakna dan tersimpan byk cerita... cewahhh..


muka penuh semangat dan pi sukan..

cikgu cikgi tengah buat persiapan..


budak2 di beri makan roti dulu..


sepanduk bagi kedua2 pasukan..


perbarisan rumah Kuning..


Rumah Kuning mempersembahkan sorakan kumpulan..
perbarisan kumpulan Merah..


bersedia untuk sorakan berkumpulan..

Ready... 1..2..3.. "ole..ole..ole..ole.. we are the champion..we are the champion.. Galaxy Juara... Galaxy Champion..." cam gitu lah lebih kurang sorakan diorang..

selepas bacaan ikrar.. kedua-dua pasukan kembali ke khemah...

khemah tempat budak2 berehat..

5 minit kemudian.. budak2 berkumpul semula ke padang untuk acara senamrobik..




acara sukan bermula kemudian...


ni game yang ke-3 kalau tak silap.. hand balancing.. kena letak bantal kecik kat atas tangan... pastu lari.. tapi sayangnya.. game ni kumpulan Merah kalah... itu sebab salah sorang cikgu kacau masa budak2 tengah berlari...
game terakhir iaitu bawak Ice Cream.. kali ni kumpulan Merah menang..

coach tengah tenangkan calon Juara... hiks..

budak2 berkumpul kat khemah sambil tunggu masa untuk penyampaian hadiah..

sementara tu ada acara untuk ibu bapa.. baling belon.. aku?? dah lama pencen dah sukan2 ni..

dan acara terakhir.. penyampaian hadiah... kumpulan Merah telah menang kali ini.... sila tepuk tangan yer bagi meraikan kemenangan Amiera... hiks... seronoknya...


Amiera menerima pingat Juara...

bergambar dengan pingat..

posing ngan mama laks..


bergambar dengan kawan baik.. kadang2 balik tadika mengadu.. gaduh ngan kawan dia yang sorang ni.. budak2.. macam2 hal..


medal Juara..

Comments

Cikgu Anuar said…
rasanya dah dapat teka dari awal baby boy....
Faina Arisya said…
Cikgu Anuar... hhehehehe...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah