Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

2nd Pregnancy ~ 8th Check-up

Kalau ikut kiraan baby sekarang dah 33 minggu.. itu kata doc lah sebab kalau ikut buku jangkaan lahir pada 4 Sept..

Berat aku naik 2 kilo lepas sebulan.. so, sekarang ni dah 48.8kg.. kuruskan?? macam orang tak pregnant jerk..

Scan baby.. berat baby kalau ikutkan dah 8 bulan sepatutnya 2 kilo lebih.. tapi tadi scan berat baby dalam anggraan 1.82kg.. dah memang aku jangka baby aku kecik.. tapi takde lah kecik macam Amiera.. dulu kalau time ni berat Amiera 1.5kg jer.. kedudukan baby setakat ni songsang.. kepala dia kat atas..

Lagi 2 minggu aku kena jumpa doc balik.. nak tgk tumbesaran baby samada berat dia naik atau tidak.. dan kedudukan dia samada masih songsang atau tidak.. kalau baby masih songsang doc akan suggest beberapa perkara.. tapi itu next time punya cerita.. doc nampak letih jer tadi.. gambar baby pun dia tak print out.. apa2 hal pun aku kena tunggu lagi 2 minggu..

Comments

Puteri Satu said…
aduhai slimnye..peknen pun slim ye... 48 tu berat akak 12 tahun lepas tuh... tak pregnant pun tak dapat berat tuh dah...ahaks...
Faina Arisya said…
kak puteri.. saya ni memang terover slim.. kalau tak pregnant lagi lah kurus keding..
ummi said…
salam kenal..jumpa faina kat annur hari sabtu tapi malu nak tegur
Faina Arisya said…
zie..

lah yerke.. saya ni rabun.. rasanya tak cam lah sangat sapa2 yang datang kat annur tu.. anyway.. tahniah lah yer.. nak dapat baby gaks.. besar jugak yer baby awak.. baby saya kecik jerk..
ummi said…
aha..sbb sebelum ini ada blog walking kat sini so terperasan la macam faina kat annur hari tu..lain kali kalau terjumpa saya tegur :) aha baby kali ni agak besar kalau ikut estimate doc.

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah