Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Alahai anak omak..

Tajuk cantiknyo bahaso.. Montang2 ler aku oghang nogori.. mintak maaflah yo kek sapo2 yang tak suko ngan oghang nogori ni.. tak semuo eh ikut adat perpatih.. ado yang baik hati eh.. tulus mulus cam aku ni haaa.. cewah puji diri sendiri tu..

Boleh den tulis bahaso nogori tak?? (dah tulih pun)... paham ko tak ni?? kalau tak paham tu.. buek2 lah paham yo.. Kisah eh pasal anak pompuan den yang sorang ni.. intan payung pengarang hati ni haaa...

Sojak lahir si Fateh ni asyik cito pasal dio yo kan.. naik muak pulak oghang membaco eh.. ni nak cito pasal Amiera lak..

Cito eh camni.. semalam laaa.. den nak solat.. tongah nak ambik wuduk lah ni.. dio pun togo den.. ni dialog

Amiera : "mama nak solat eh??" ..

Aku @ Den : "ha ah... " (sonyum sikit... ngan anak2 kono sonyum selalu)

Lopeh den ambik wuduk tu.. dio dah siap pakai telokung.. tongah solat lah tu... biaso eh kono suruh dulu baru dio nak solat.. suko pulak den nengok eh.. den curi2 tangkap gambar eh.. yang goli hati eh.. time dio baco... pssssttt..pssstttt.. pssstttt.. takdo langsung bunyi bacaan eh.. dio nak ikut omak eh tapi main belasah yo.. kek sekolah dio solat baco kuek2.. kek rumah kono baco polan2.. konpius lah kot..

Habih baco doa.. dio perasan den tangkap gambar eh.. membebel dio kek aku pasal ambik gambar dio.. hehehhehe... lawak tul..

Sojuk hati den nengok anak aku ni.. tu lah kan.. apo kato penyanyi tu... alahai anak omak..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah