Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Hari Pertama Fateh di Taska

Salam semua..

Tiba2 terdetik hati nak login blog kat opis.. aiiittt.. boleh lah pulaks.. per laie.. laju ler menaip.. hehehhe.. ni lunch hour tau aku update.. sebab aku ada kursus 2 hari ni..

Malam semalam aku dah pi jumpa owner taska tu.. baik makcik tu.. semua2 baiklah.. makcik tu orang Batu Pahat... suami dia polis.. borak punya borak.. kata putus.. yuran bulanan untuk Fateh makcik tu ambil RM250 aja.. kalau yang dah besar tu mungkin boleh mintak kurang kat makcik tu.. dia ok lah.. kalau hantar lebih sorang pun boleh dikurangkan lagi.. dia pun tahu kami hantar pagi dan ambik lewat.. nasib baik kakak yang jaga Fateh sebelum ni dah story mory kat dia.. senang cerita.. dia pun faham keadaan kami.. so, yuran tu kira sekalilah.. ambil lewat pun takpe.. alhamdulillah.. senang sangat nak berurusan..

Taska tu tak jauh dari rumah aku.. kira sederet jer ngan rumah aku.. selang 14 buah rumah kalau tak silap.. rumah dia end lot.. cantik rumah makcik tu.. macam tak sesuai pulak dijadikan taska.. anak2 mesti seronok duk umah tu..

Aku rasa kami lah customer dia yang pertama.. pagi tadi kami hantar Fateh.. cam biasa semua keperluan aku sediakan macam mana aku hantar Fateh ke kakak tu dulu..

So.. blogger2 atau silent reader yang berminat nak hantar anak ke taska tu.. bolehlah contact makcik tu yer.. no. phone aku tak publish kat sini yer.. sapa2 berminat leh email kat aku arina_melissa_idayu@yahoo.com

Comments

Faizal said…
xde pe nak komen...
tapi yang besh lagu kat blog nih...

"Cinta dalam hati" kan
besh2....

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah