Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Fateh pada usia 4 bulan

Salam semua..

Fateh dah 4 bulan pada 20 Dis 2009 yang lalu.. sajer aku tak nak wat n3 awal2.. sebab masa tu tak jumpa Dr lagi..

Kami jumpa Dr 29 Dis yang lalu.. itu pun sebab kat celah2 peha Fateh dah merah2.. sampai melecet2.. macam kena ruam lampin.. tapi cam biasa si Fateh ni langsung tak nangis kesakitan..

Kali ni Dr yang kami jumpa bukannya Dr yang rawat Fateh masa dia kena chicken pox..

Kami sampai kat klinik dah nak pukul 8 malam.. nasib baik kami orang kedua.. lepas kami sampai.. ramai lah jugak parents yang datang bawa anak2..

Jumpa jer Dr.. aku bagitahu pasal ruam fateh.. dan kisah dia kena chicken pox.. Dr pun terkejut.. macam mana dia boleh kena chicken pox sebab dia dah dapat antibodi selepas dia dilahirkan..

Lepas tu aku bagitahu.. Fateh tak demam langsung masa chicken pox.. pastu ada kulat dalam mulut dia.. dan sekarang kat celah peha dia laks.. Dr dah suspect lain.. dia kata itu bukannya chicken pox.. itu adalah penyakit lain.. dia kaitkan dengan Kawasaki.. sebab simptom2 tu ada kaitan.. siap tunjuk gambar dalam kamera hp dia... budak dalam gambar tu kena lagi teruk.. habis sebelah muka dia.. nasib baik Fateh tak teruk sangat masa kena tu.. tu semua ada kaitan dengan kebersihan.. hmmm.. so, pada aku Fateh memang terdedah dengan persekitaran yang kotor..

Balik rumah aku cari info pasal kawasaki.. kalau ada pun hanya 10% je sama.. yg lain simptom2 Kawasaki langsung takde pada Fateh.. peliks laaa.. aku rasa bukannya Kawasaki.. mesti penyakit lain.. aku jadi serba salah.. apa sebenarnya penyakit Fateh ni.. ruam di peha masih tidak sembuh sepenuhnya walaupun dah letak ubat..

Pada aku.. Fateh mungkin kena chicken pox atau cacar air sebab simptom2 tu ada kaitan dengan Fateh.. sapa2 nak tahu leh baca kat link ni http://www.infosihat.gov.my/penyakit/Kanak-kanak/CacarAirKanak_kanak.php

Oklah.. tak nak serabutkan kepala otak aku dengan info2 perubatan yang tak de kesudahannya... jom layan perkembangan Fateh pada usia 4 bulan ni..


amacam mama.. ada gaya papa tak??

1. Fateh dah pandai meniarap...

2. Fateh dah boleh gelak ketawa.. tu pun kalau orang tu pandai ambik hati dia.. hiks..

3. Rambut dia dah makin tumbuh.. Fateh still encem laaa..

4. Berat dia aku tak sure.. lupa nak timbang aritu.. dok sibuk memikir penyakit dia.. tapi aku rasa mungkin dah lebih 6.5kg..

5. Dah pandai.. tak mau tinggal sorang2.. confirm menjerit dia..

6. Kalau nak tidur tu.. tentulah mama dia yang tidurkan.. tepuk2 punggung atau bahu dia.. pastu kalau dengar suara dia.. macam ni yer... "aaa".. "aaa".. "aaa".. pastu senyap.. tangkap feeling dulu.. baru tidur.. .. macam2 pattern anak aku ni..

Comments

hadif dah pindah taska opis start new year...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah