Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Akhirnya..

Selepas 5 hari berpanas.. berhujan.. akhirnya tamat juga kursus ECSP..

Penat siot.. dah lah jauh nun kat PJ.. end of the day kena ambik exam pulaks.. kursus yang aku ambik ni kiranya diiktiraf dunia laa.. mula2 bila bos suh aku pergi.. aku memang takut aaaa.. aku ni bukannya terror pun.. tapi nak wat camna.. nak memenuhi SKT group kami.. mmm... saya yang menurut perintah..

Dalam tempoh 5 hari tu.. ada 32 modul yang perlu dihabiskan.. giler banyak.. tapi tenaga pengajar terpaksa gak skip mana2 modul yang pada dia boleh di baca sendiri sebab isu yang sama cuma cara yang berbeza..


giler siot.. mampus kalau nak baca utk 5 hari..

Kursus ni cuma aku dan 3 orang peserta yang lain.. tiga-tiga tu semuanya lelaki.. hebat siot.. speaking tok sah cakaplah.. sorang dari S'pore, sorang dari Cyber Security dan sorang lagi dari MIMOS.. kerdil nya aku rasa di kalangan diorang ni..

Aku duk depan sekali.. hari pertama hingga hari ketiga.. aku migrain.. tengkuk aku sakit sebab skrin dekat sungguh lah ngan aku.. asyik mendongak jer.. hari seterusnya aku kurangkan tengok kat skrin.. just view slide kat PC jer..

Aku ambik kesempatan dengan kursus ni.. aku minta jasa baik tenaga pengajar bagi rumusan dari segi keselamatan sistem yang kami tengah develop.. setelah di kaji dan di scan.. memang banyak lagi yang perlu kami pelajari tentang security programming... tima kasih banyak2 kat tenaga pengajar.. beliau tak pernah lokek dengan ilmu..

Dan... alhamdulillah.. semua peserta yang hadir kursus ni telah lulus dengan jayanya... terdapat 50 soalan objektif yang perlu di jawab dalam tempoh 2 jam.. soalan memang susah giler.. dan passing mark adalah 70%.. cam tak caya jer aku leh lulus.. hehehe..

Oklah.. letih dah berfikir pasal programming ni.. esok aku kena ngadap bos.. portion aku dalam sistem yang tgh develop tu tak siap2 lagi... fenin aku..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah