Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Jalan2 cari tempat

Kisahnya... aku kena pi kursus Isnin sampai Jumaat ni.. Certified Secured Programming tu.. tajuk kursus punya gempak.. ntah aku leh lulus exam ntah tidak.. alahai nasib badan.. tempatnya aku pernah pergi dulu tapi ngan driver opis laaa.. kali ni plak aku pi ngan hubby.. so, nak kena survey jalan dulu.. kami kalau area PJ ni.. memang hancus..

Sebelum nak pi survey tu kami singgah kat Amcorp.. kata business.. well... adalah benda nak di cari kan..



kalau jalan2 ni.. makan tu wajib gitu!!

Pusing punya pusing.. ntah berapa kali pusing.. keluar masuk Kerinchi Link tu.. tak jumpa2 jugaks.. sampai ke kawasan rumah orang2 kaya kat Damansara dan TTDI.. last2 tanya kat sorang makcik ni.. tak tahulah makcik ke Datin ke.. tapi gaya tu nampak gaya orang berada.. kete pun Merce.. tahu2 jer lah kan.. dia pun bagitahu tmpt yang kami cari tu kat area mana sebenarnya..

Pusing lagi.. cari lagi... akhirnya jumpa juga... lor... punyalah susah nak cari.. byk sungguh simpang2..

Lepas puas hati dengan destinasi.. kami menuju ke Mid Valley.. tmpt kami Dating dulu.. huhuhu.. mentang2 ler dekat ngan rumah bujang aku dulu.. situ je lah tempat lepak kami berdua di hujung minggu.. imbau kenangan silam.. cewah..

Sejak lahir Amiera.. kami memang jarang ke Mid Valley.. bila dah lama tak pi.. sekali masuk.. byk sungguh perubahannya.. makin besar Mid Valley tu.. pekena plaks laksa kat Jusco.. perghhh... tak renti hirup kuah dia.. aku kalau laksa lebih suka laksa asam.. mee laksa tu sendiri aku kureng..


Amiera bergambar di Mega Kidz.. sapa2 kalau byk duit tu leh la bawak anak2 main kat situ.. harga tiket kalau tak silap RM25 utk seorang kanak2..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah