Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Trip to Padang Besar

Percutian ke-2 kami selepas Penang..

Perjalanan memakan masa 2 hari 1 malam ke Padang Besar.. menginap di rumah SIL di Bagan Serai, Perak..

Dari Bagan Serai.. lalu Penang.. Kedah.. Perlis.. bertolak seawal jam 8.30 pagi..


Mai Secawan!!


sukanya dia...



Sampai di Padang Besar lebih kurang jam 12 tengahari.. lama siot..



Dah sampai sana.. regang urat2 dulu.. tengok persekitaran.. lunch.. pastu shopping time!!


suasana dari parking kereta..




gambar di dalam bazaar..

Fateh hubby aku ler yang dukung.. sampai tertidur Fateh di buatnya.. last2 hubby decide duk dalam kereta.. aku jalan sana.. jalan sini.. tak de yang memuaskan hati.. harga pun taklah murah.. biasa2 jer.. kalau dapat kurang pun ada yang hanya singgit dua jer.. apa kes!!

Amiera pun dah naik boring ikut aku.. hehehhe.. kehausan dia.. bila dah lama sangat hubby call.. hehehe.. balik ke kereta.. simpan barang dulu.. pastu continue beli barang2 makanan.. aku sorang2 jer terjah.. Amiera tak mau ikut.. kaki sakit katanya... hiks.. macam2..

Jam 2.30 kalau tak silap.. kami bergegas menuju ke Wang Kelian.. sebelum sampai ke sana.. kami lalu di Gua Kelam.. tak singgah pun..



Gua Kelam..

Pastu perjalanan ke Wang Kelian memang menakutkan.. kami ingatkan kami dah sesat ke.. dah masuk Thailand ke... tapi sepanjang jalan yang sunyi sepi tu ada juga signboard.. at least kami tahu kami masih di Malaysia.. masih selamat lagi..



jalan macam nak pi Genting.. berpusing2..

Sampai kat Wang Kelian.. sodih eh lak aiii.. tak de apa yang best pun... macam pasar malam biasa jer.. hmmm..

Kami patah balik dan terus ke Kuala Perlis.. my FIL nak pekena laksa Kuala Perlis... jom makan!!


unik..


lambang Perlis..


teringat memori silam antara aku dan dia... cewah..



Lepas makan.. kami pulang..

Kami juga singgah di beberapa R&R sepanjang perjalanan pulang untuk berehat dan makan..



tak ingat kat R&R mana..

dan... ni ler barang2 yang sempat aku beli..





Gaun ni murah dari yang pernah aku beli..


cuba teka apa dalam ni?? hehehe... brooch laa..



Next trip???

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah