Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Family Day @ Cherating

Pejabat hubby ada wat family day.. dan tahun ni wat kat Cherating, Pahang.. tempat?? aku tak ingat lah kat mana.. nanti kalau aku ingat aku update sini yer..

Kami bertolak dari rumah selepas zohor.. sepanjang perjalanan tu memang kami banyak berhenti di perhentian yang disediakan.. yg best kat Perhentian Temerloh.. memang selesa..

Sampai kat Cherating dah nak pukul 8 malam... so, kami singgah makan malam dulu kat gerai yang berdekatan..




Sampai kat hotel, kami check in.. pastu... arrhhh... syorga... zzzzzzzzzzzzzzz...


yg paling seronok..


door gift..



Esoknya seawal jam 7.30 pagi kami keluar sarapan dulu.. acara akan diadakan jam 8 pagi.. tapi biasalah kan.. setengah jam pastu baru start..


Acara permulaan.. semua staff dikehendaki berkumpul dan senamrobik..

Pastu acara sukan pun dimulakan.. macam2 acara diadakan.. Amiera masuk acara rebut gula2 dan kopi dangdut.. hubby masuk acara kira duit dan tarik tali..


senamrobik..


acara kira duit..


acara rebut gula2..


acara kopi dangdut..


wat satu barisan yer anak2..


dijemput en hubby sampaikan hadiah yer..


kami lepak2 kat pondok ni jer.. panas siot..


hadiah yang dimenangi Amiera..

Aktiviti yang ditunggu2 Amiera...


indahnya..


mula2 takut..


bersama rakat pejabat..



Fateh pun join sekali.. Fateh dapat air memang seronok dia..


tanda kepuasan.. dapat mandi kolam..

Acara hanya setengah hari.. sebelah petang semua staff ada lawatan kerja di kilang @ Kuantan..

Manakala aku dan anak2.. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... syorga... letih siot walaupun aku tak join game..hehheee..

Habis lawatan.. dalam kul 6 lebih.. hubby ajak kami pi jalan2 kat tepian pantai.. BEST!! dah lama aku tak menikmati laut di pantai timur.. rindu siot tempat belajar aku dulu...


Amiera resah sebab takutkan sesuatu.. anak ketam...

















hehehhe..


bergambar dengan menara kawalan..


sapa punya ni haa??


kalau main air memang ceria jer..

Malamnya dinner.. tema Bunga... makan time.. macam2 ada.. persembahan oleh setiap bahagian dan artis jemputan Mac Rahayu.. aku tak ingat muka dia.. tapi nama tu familiar laaa..


dinner preparation..


Fateh pun join sekali yer dik..



makan.. makan...


yang menjadi tumpuan..


cabutan bertuah.. dapat gaks..

Tamat dinner... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... syorgaa...

Esoknya.. lepas sarapan.. Amiera ngan hubby mandi manda di kolam.. sementara aku layan si Fateh dan kemas2 barang untuk check out..

Kami singgah di kemaman sekejap.. nak cari ole2.. cadangnya nak pi Dungun.. tapi masing2 letih.. so, cancel!! lenkali ada rezeki kami datang lagi... akan ku terjah jugak Dungun..

Kesimpulannya.. percutian kami kali ni di Cherating memang best.. walaupun jauh.. beribu batu.. tapi best lah!!


















bergambar kenangan ngan Untie Nurul dan future baby..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah