Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Family Gath @ Fraser Hill

Family Gath tahun ni kat Fraser Hill.. semangat nak pergi ni.. dengan kelam kabutnya.. last minute decide nak beli dan packing hadiah.. hubby aku volunteer jadi penyelaras.. so, nak tak nak aku pun kena jadi pembantu penyelaras.. bagi idea untuk pembelian hadiah.. tapi tu lah kan.. yg dirancang tak semestinya dapat.. so, hadiah pun tak exactly spt yg dirancang.. terpaksa beli sebab dah takde pilihan lain..



Dari rumah dalam kul 12 lebih kurang.. itu pun dah kira lambat.. patutnya sampai kat Tanjung Malim around 1 tengahari.. tapi dah kuar pun lewat.. confirm lewat punya sampai sana.. so, planning nak konvoi sekali tak jadi.. adik beradik hubby dah jalan dulu.. so, kami yg last sekali.. perjalanan yg main terjah jer.. takde panduan langsung.. kelakar pun ada.. hehehe..

Sampai kat kuala kubu baru.. kami singgah makan dulu.. lapar siot.. pagi cuma makan yg ringan2 jer.. takut kalau dah sampai fraser hill takde kedai makan.. lagi haru!!

Jalan yg lurus.. makin lama makin bengkang bengkok.. aku pulaks duk kat belakang.. jalan makin lama makin banyak selekoh yg rapat2.. kebetulan pulaks.. kereta tak banyak.. so, memang laju ler.. makin lama aku makin pening.. fateh yg baring pun leh muntah.. dia dah start meragam.. mungkin tak selesa..last2 aku terpaksa dukung dia..

Sampai kat check point.. family hubby kata bleh naik atas lepas kul 3 pm.. kebetulan time kitaorang lalu tu dah lebih kul 3.. so, takde sapa yg jaga dan takde kereta langsung.. so, jalan jer lah.. jalan memang sempit giler.. hanya satu kereta jer leh lalu.. dahlah kiri kanan hutan.. risau gaks kalau terserempak ngan kereta yg nak turun.. haru.. tak pasal2 bermalam kat tengah2 jalan.. hehehhe.. tapi memang pelik siot.. nape takde kereta langsung.. ker salah jalan.. tapi nampak gak signboard ke Fraser Hill.. perut aku pulaks.. time tu nak buat halnya.. dengan rasa nak muntahnya.. aiiii.. tak sabar2 rasanya nak sampai atas..

Bila dah sampai tu.. baru lega sikit.. tengok pemandangan memang cantik.. ala2 English gitu.. suka..suka..suka... dah sampai resort.. tempat pertama yg aku tuju.. per laie.. family room ler.. bukan ladies room yer.. kata share.. air sejuk gilos..

Aktiviti pertama.. solat berjemaah dan bacaan Yasin.. aku tak dapat nak join sebab kena jaga Fateh.. Fateh bukannya nak sangat dengan sepupu sepapatnya.. jarang jumpa kan.. dukung sekejap jer dah nangis..



Lepas makan malam yg disediakan oleh chef Kiara.. biras aku ye.. kami bergambar2 dulu then acara keluarga pun dimulakan..






Taklimat oleh penyelaras program..

Acara 1 : Mencari Benda Tersembunyi

Acara ini untuk anak2 yg bersekolah. 4 peserta yg join..


yg tak join pun diberi peluang asah bakat.. si Fateh sibuk ngacau Mak Long aka IBU..

sambil acara pertama di jalankan.. ada cabutan bertuah untuk yg bertuah yaaa...


cabutan pertama belongs to...

Acara 2 : Suamiku JuruMekap?? (sajer bagi tajuk ni).. actually dalam acara ni.. husband dikehendaki mekap kan isteri.. 4 pasangan yg join..

















sporting sesangat..


ada gaya make-up artist.. tenyeh jangan tak tenyeh..

Acara 3 : Dam Ular.. 4 peserta yg join..



Acara 4 : Merebut Gula2.. semua anak2 yg belum bersekolah..


Tamat game lebih kurang nak kul 11 kalau tak silap aku..

Acara penyampaian hadiah..

Pemenang Acara Mencari Benda Tersembunyi:


Tempat Pertama : Kak Ngah


Tempat Kedua : Along


Tempat Ketiga : Kak Long


Tempat Keempat : Kak Chik

Pemenang Acara Suamiku JuruMekap??:


Tempat Pertama : Pasangan Sejoli MIL & FIL

















Tempat Kedua : Pasangan Sejiwa SIL & hubby


Tempat Ketiga : Pasangan Kasih kekasih BIL & Isteri

Last sekali acara bertukar2 hadiah dan acara buka hadiah..


hadiah yg akan bertukar tangan..

Semoga semua ahli keluarga seronok dan mohon maaf atas kekurangan dari segi hadiah atau aktiviti yg dianjurkan oleh penyelaras program..

Esoknya.. bersiap untuk pulang ke destinasi masing2.. cam biasa harus bergambar kenangan dahulu..


pandangan dari balkoni..


bersama MIL, SIL2 dan Anak2 Sedara.. dah besar diorang.. lagi 10 tahun leh dapat menantu sedara kan.. kan... kan..


me & Amiera..


me & my beloved hubby..


my family..


me & Fateh..


ketua penyelaras tengah beri arahan.. hehehe..



pandangan dari luar resort..




roses yg subur mekar..


hubby & kete kesayangan..




posing ramai2..


hajat Amiera nak naik tidak kesampaian.. dah tutup daaaa...


cantik aaa tmpt rehat ni.. kalau bleh buat kat belakang rumah aku kan best..


tempat rehat.. makan dan bermain.. luas mata memandang...


seni.. indahnya..


Fateh ngan Mak Ngah.. Fateh tak sihat lor.. selesema..


balai polis.. kalau aku keje sini mesti tenang jer..


best kan kalau dapat stay sini..


Puncak Inn..


uols rasa apa benda ni ye??? sib baik berat.. kalau free dan ringan.. confirm aku dah angkut bawak baliks.. hikss.. ada hati tu!!


ni ler dia.. kalau letak kat taman umah aku.. lagi menyerlah kan bang kan..


Papa dan anak2..


Amiera wt cousin @ menara jam..


Amiera @ menara jam..


pokok lavender..


merah siot kerusi ni.. cantik gak!!


waaaa... ni lagi menarik.. kalau letak kat depan rumah aku.. jadi tempat rehat.. alangkah indahnya..

dah puas ronda2.. balik lah per laie.. perjalanan yg membimbangkan.. takut2 fenin lagi..



jalan yang bersimpang siur..

singgah di pekan Tanjung Malim.. pekena durian..




Amiera seronok coz dapat makan banyak durian.. kali ni jer tau mama bagi.. lenkali tak leh bagi banyak2..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah