Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Alhamdulillah..

Semalam...

Pagi2 lagi aku dah call Jab. Pelajaran kat sini.. mula2 kata pegawai takde lah.. so, diorang suh call after 9.00 am.. kul 9.30 aku call.. kata pegawai takde lagi.. diorang ada perjumpaan kat dewan.. so, diorang suh call kul 11 pulak.. memang dugaan tullah.. sabar tetap sabar.. dalam kul 11 lebih tu aku call.. nasib baik ada pegawai yg bertugas... bla..bla..bla... citer punya citer sikit masalah.. alhamdulillah diorang boleh tolong uruskan pertukaran sekolah Amiera..

Petangnya aku pi ambik surat kelulusan pertukaran.. sepatutnya aku kena buat surat rayuan.. tapi diorang kata tak kisah.. alhamdulillah.. so, settle satu perkara.. Allah permudahkan..



Lepas tu aku pi BPH hantar surat rayuan.. hopefully b4 awal tahun depan permohonan aku diluluskan..

TERKINI..

Pagi tadi pegawai BPH call aku kata.. ada satu apartment kat Presint 14 tengah wat renovation.. so, InsyaAllah.. b4 thn depan kami bleh dapat umah tu... alhamdulillah syukur.. memang dekat sesangat dengan sekolah Amiera.. seberang jalan jer..

Comments

Puteri Satu said…
Apartmen...?? nak dok apartmen lak ke faina...???
Faina Arisya said…
kak puteri..

gitulah alkisahnya.. dekat sikit ngan sekolah amiera.. dekat ngan pejabat saya.. takdelah letih ulang alik..
Puteri Satu said…
iyerla... tapi sayang je rumah faina tu nak sewakan.. dah buat cantik2.. aduhai.. tapi yerla.. kadang2 kita kena berkorban sikit untuk anak2 dan keluarga ye tak...

akak pun kadang2 fikir.. rasa nak pindah balik KL je... sebab ofis lambat sangat lagi pindah Putrajaya... tapi tuhla... dari pindah KL... biarla akak je yang minta tukar ke putrajaya... habis citer...
Faina Arisya said…
mula2 memang fikir sayang nak tinggalkan rumah.. tapi terpaksa kak..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah