Fateh @ 1 thn 2 bln

Lama dah kan aku tak update pasal Fateh.. yelah kan.. dah masuk setahun ni.. kiranya cuma nunggu aktiviti membesar jerlah.. jalan udah.. laju laks tu..



Oklah.. ni perkembangan Fateh setakat ni..

1. Berat dia aku tak sure berapa.. sebab dah lama tak pi klinik kan..

2. Gigi dah ada 8 batang.. tu pun kat depan.. hat belakang aku tak tinjau lagi..

3. Dah pandai panjat kerusi, sofa, katil.. esp katil kitaorang.. pastu nak buat aksi melompat macam kakak dia buat.. biasanya anak ke2 ni akan tiru apa abg / kakak diorang buat..

4. Kalau ambik dari taska.. mesti meluru ke dapur.. so, pandai2 lah aku cari makanan tuk dia.. bila dah dapat masuk mulut dia tu.. mulalah buat memek muka sambil senget2 kepala.. comel jerk..

5. Hobi dia sekarang ni.. suka menyelongkar barang2 dalam kabinet esp area dapur.. suka lari2 keliling meja kalau kami tengah makan.. suka duk bawah meja makan.. suka sesangat nak menghancuskan koleksi2 aku.. eiiii.. sabar.. sabar.. suka kacau kakak dia yg tengah main..

6. Susu dia setakat ni masih Enfagrow.. kalau nak tidur tu biasanya buatkan dalam 8oz.. kalau siang just dalam 4 atau 5 oz jer.. mungkin next time aku nak campurkan jugaks dengan Sustagen.. supaya zat makanan dia dapat tu lengkap.. tapi tak tahu bila.. takut perut dia tak leh terima.. naya aku.. cirit lagi..

7. Perkataan yg jelas disebut.. macam... 'nak', 'pa.. pa..', 'ma.. ma..'

Rasanya ni jer lah kot yg aku ingat.. kalau ada lagi, aku tambah lenkali..


2 omelan:

SUZIE APAI said...

badan fateh nmpk berisi..

ank 2nd mmg ligat!! yg si adik kt umh ni sllu carik psl ngan bag nyer..sbor je aku

Faina Arisya said...

suzie..

tu laa pasalnya.. agaknya nanti kalau Fateh dah besar.. mahu jugak kakak dia nanges selalu.. gaduh2 anak2 ni kadang2 kelakar jugaks.. setension mana kita.. kalau diingatkan balik.. kenangan indah tu..

Geng Kitty

Sangkut Paut

3D (1) 5S (3) Acacia (4) Aduan Rakyat (13) Aidijuma (1) Aku dan Dia (60) Amiera (268) Ana Muslim (2) Anniversary (10) Anugerah (11) Aqiqah (5) Ariani (3) Arissa (50) ASB (3) ASUS (1) Avatar (1) Award (6) Bajet (2) BBQ (2) Big Bad Wolf (3) Birthday (73) Biskut (1) Biz (3) Blogger (12) Car (1) Carlo Rino (6) Ceramah (3) CERT (1) ChurpChurp (2) CIC (12) Cloth Diaper (1) Contest (8) Cuepacs (1) Dari Dapur Mama (1) Denggi (1) Diaper Cake (1) Dinner (1) Drama (5) EKSA (1) Exam (2) Expo (2) Family Gathering (22) Fareeda (17) Fateh (192) Floria (1) Frozen (1) Gajet (1) Gift (10) Giveaway (1) Handbag (2) Handphone (4) Hari Raya (148) Hello Kitty (2) HFMD (1) Hobby (2) Holiday (115) Hot Air Balloon (4) Iftar (1) Impian (9) Info (31) Isu Semasa (9) JJCM (12) Juadah (111) Jurnal (4) kak Rose (8) Kecantikan (1) Kenduri (15) Kesihatan (2) Kuarters (11) Kuiz (2) Kursus (19) Lawak (2) Lazada (1) LIMA (1) Lovely Song (7) Luahan (2) MAFIST (5) Majalah (4) MasterChef (6) MeadJohnsons (4) Memori (2) Muffin (2) MyDeal (1) Nilai3 (1) Novel (3) Nuffnang (7) Nuri (5) OnAir (1) Panggung (1) Pekeliling (1) PINK (8) PotLuck (2) PPA1M (4) Pre Loved (1) Pregnant (28) PRU (2) Prudential (2) PTK (2) Puasa (68) Puisi (9) Putrajaya (32) Qaisara HB (3) Ramadhan (16) Resepi (37) Riadah (22) Rumah Peranginan Persekutuan (3) Sad Song (1) Saham Akhirat (5) Sales (5) SBPA (4) Sejarah (1) Seminar (5) Shabby Cottage (66) SimplySiti (3) SkullMate (1) Sogo (3) Solid Food (5) SSPN (3) Streamyx (3) Sustagen (4) TAG (5) Taman Raudhah (13) The Movie (21) Tips (2) Tupperware (2) UPKK (9) UPSR (3) Ustazah Pilihan (6) VAIO (2) Vantage (6) Villa Raudhah (47) Viral (2) watermark (1) Wishlist (2)

Yg Suka Bercerita

Sitting and Blinking Hello Kitty