Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kan dah Merajuk..

Kisah semalam..

Kan KL hujan lebat.. of course ler en hubby tu akan sampai lambat.. risau oooo...

Memang kitaorang plan nak angkut barang sikit2 kat rumah baru ni.. alang2 memang dekat ngan opis aku ni.. so, sebelum balik singgah sat angkut apa yg patut.. sampai rumah baru dah nak maghrib.. hujan laks tu.. dahlah parking kat bawah bumbung penuh.. redah jerlah..

Alang2 angkut tu memang aku kemas skit2 kat dapur..settle kan pinggan mangkuk kat dapur.. pung pang pung pang.. kemas sana kemas sini.. dah kul 8 lebih..

Bergegas balik rumah.. sampai2 dah nak kul 9.. sampai taska Fateh.. Amiera turun dari tingkat atas... dengan lajunya keluar rumah terus masuk kereta.. aku dah risau.. per hal pulaks dia ni.. kena marah ngan pengasuh ke..



Sampai rumah.. masih masam muka.. pastu nangis.. aku try pujuk tanya kenapa nanges.. bila tanya kena marah ngan pengasuh ke.. geleng kepala... bila tanya lapar ke.. geleng kepala.. bila tanya sebab mama ngan papa lambat ke.. diam seribu bahasa.. just keluar air mata kesedihan...

Aku terharu siott.. rasa cam nak nanges pun ada... aku peluk dia.. cakap perlahan2.. yg kami hantar barang ke rumah sewa.. bla2.. bla2... then janji ngan dia kalau esok (hari ni) tak hujan kami akan sampai rumah sebelum kul 7 malam..

Bila dia dah ok.. malam tu jugaks.. kami ajak dia makan kat luar.. dia happy balik.. siap buat perangai ngades2.. manje2 dia tu.. cakap pun pelat2 cam baby baru nak bercakap.. per kes.. pastu aku tanya dia.. kenapa Miera nangis.. dia kata dia rindu mama ngan papa.. uwaaaaaaaa.. terharu siottttttttttt....

Aku faham perasaan dia.. budak mana yg sanggup tinggal ngan orang lain lama2.. berjauhan ngan ayah mak diorang...

Sebelum tidur.. aku kiss sana kiss sini peluk dia.. wish yg mama sayang miera... sayang sangat2...

Fateh dah terbungkang dah.. letih kot.. papa nya pulak ada urusan HOT di luar.. ada cerita panas kat taman aku ni.. tapi malas lah aku nak story mory.. kang ada pulaks lalat yg shibuk jerk... daaaaaaaa...

Comments

emyda said…
kelaka baca..siap aku gelak2..pasal ayat kakak ckp miera mngada2..kuar suara baby..hahaha
emyda said…
kelaka baca...siap kuar suara baby
emyda said…
macam2 hal....kelaka baca
ibu chiqamie said…
kikiki....kak kite org pon kuar mkn mlm td.blk tu tgk dh ramai dh kt luar tu kecoh2.nanie siap intai2 lg tgk 'drama' bebdk tu...ape lh bdk2 tu.kck lg dh pndai m'curi.
Faina Arisya said…
eida..

omak eh lotih melayan karenah anak2.. tapi kenangan beb..

nanie..

kecoh ek.. malas aa nak layan sangat.. tahu citer dari bos jerk.. hehehhe..
ibu chiqamie said…
a'ah la kak...kecoh.mule2 nanie pn dh msk umh.,pstu dh sorang pompuan tu m'jerit2.,nani kuar blk.igtkn pehal..pstu cm akak gak.smbg dgr cite dr bos sajork..
Faina Arisya said…
nanie..

kesian mak budak tu.. dia mesti malu yang amat..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah