Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

12 MidNight @ Hospital

Hampir seminggu aku tak post n3.. internet kat rumah tengah mengong.. ntah pesal agaknya.. free jerk Telekom dpt duit aku..

Time time ni.. mesti uols tengah syiok tidur kan.. tak pun tengah nonton TV atau wayang..

Tapi aku...

Dahlah baru balik kampung.. dengan penat2nya.. dengan keadaan Fateh yang semakin teruk.. demam panas dia dah lebih 40 darjah..

Sampai dalam kul 11.. aku terus masukkan ubat punggung.. tapi effect dia kan lambat sikit.. so, aku plan nak tuamkan badan dia..

Masa tu hubby aku tengah pangkukan dia.. bila aku selak baju dia.. nampak bintik2 merah yg banyak kat badan dia.. bukannya ruam biasa.. bintik tu dari dalam.. kami dah risau sangat.. takut kalau denggi..

Malam tu jugak kami ke Hospital AnNur (24 jam).. nasib baik tak ramai orang..

Tak sampai 10 minit.. jumpa dr.. alhamdulillah.. dr kata bukannya denggi.. tapi kena check darah jugaks.. takpe.. kami sanggup asalkan fateh sihat.. aku suh dr check tonsil fateh.. so far cuma merah sajork..

Tak sampai setengah jam menunggu hasil ujian darah..

Dr rumuskan yg darah putih lebih banyak dari darah merah.. ini disebabkan oleh bakteria yang ada dalam badan fateh.. mungkin infection dari sumber yang tidak diketahui.. dr sarankan supaya fateh ambik antibiotik yang kuat.. kalau lepas makan antibiotik ni.. tapi demam fateh tak kebah2.. dr suruh datang semula ke hospital.. mungkin fateh kena masuk wad.. macam dulu.. arghhh...tidak.. aku tak sanggup duk lama2 dalam hospital..

Lepas tu rasa lega sikit.. tetiba perut rasa lapar giler.. so, singgah kat McD beli burger.. kul 2 baru masuk tidur.. alhamdulillah.. sepanjang malam fateh tidur lena.. badan dia sejuk jerk..

Esoknya.. lepas bagi antibiotik.. fateh asyik cirit birit.. buang panas agaknya.. tak pun buang bakteria yg dalam badan dia tu.. pastu dia cam letih sangat.. asyik tidur jer.. kalau bangun asyik merengek jerk.. nak dukung jerk.. risau gaks..

Alhamdulillah.. lepas 3 hari Fateh makan antibiotik.. demam dia dah kurang sikit.. cuma selesema ngan batuk masih ada.. susah sungguh nak hilang..

Alhamdulillah juga.. my MIL telah sembuh.. nampak cengkung sedikit.. kesian mak.. moga mak pulih sepenuhnya.. aminnn...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah