Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Amaran : N3 ini berbaur Kenegerian

Salam pagi rabu...

Baca dulu baru faham...

BEGAR.. e tu kono sobut mcm suku kato pertamo apple.. dan bukan eh sobut mcm suku kato emak.. wokeh!! ado paham??

Tahu tak maksud BEGAR tu?? kalau istilah Bahaso Melayu tulen.. cewah.. jadi pakar bahaso pulaks.. ngalahkan orang DBP.. makno eh.. DEGIL.. kalau bahaso nogori.. makno eh DOGEY.. bukan eh doggie.. lain paham susah den kang..

Perkataan BEGAR ni sesuai kek budak2 yang tak ghoti bahaso..

Camni citor ehh.. asal eh aku tak nak citor.. aku citor skit2 dah laa.. bleh gak ado n3 kat blog aku ni..

Ado ompek oghang budak buek hal.. tak do kojo carik kojo.. mak pak poie kojo carik duit nak hantar korang pi belajar kek sekolah.. korang pulak buek perangai.. cubolah malam2 tu duk ontok-ontok kek rumah tu.. buek kojo sekolah ko.. ulang kaji ko.. banyak laie kojo paedah yang korang boleh buek.. ni tak.. dok merayap tongah2 malam.. buek apo.. carik na'as adolah..

Haaa... kan dah kono.. kocik2 dah pandai mencurik.. bolum bosar laie ni.. buek malu mak pak kau yo! korang tak kesian ko ngan mak pak korang tu.. lotih2 poie kojo carik duit.. adoiii lah.. budak2 sekarang ni.. begar boto!!

Aku bukan eh nak ngato.. aku pun ado anak laki gaks.. sekurang2 eh bondo ni jadik panduan gak untuk aku prepare maso dopan..

Banyak cito2 pasal budak2 zaman sekarang ni.. nak2 pulak dongan kes baru2 ni.. malu oooo.. aku sebagai anak sepaghuh jati nogori.. teghaso gak tompieh eh.. ghamai akan ngato nanti.. camni ko budak2 nogori.. hisshh.. tobatlah adik2 oiiii.. cubolah dongar cakap mak pak tu.. air mato mak korang tu bukan eh di buek2.. sakit hati eh.. luko hati eh.. insap lah.. (bukan hisap yo)..

Tak cukup ko dongan makan pakai mak pak korang bagi.. walaupun sederhano.. bersyukurlah.. daripado meghempat tongah jalan.. makan tak cukup macam kek Somalia tu.. nak sangat ko!! boleh yo.. suh kerajaan antar korang kek sano.. cubo raso susah eh duk sano.. makan pakai tak cukup.. jam2 tu lah baru teringat mak pak ekau..

Udah2lah.. lotih lak aku nak mengarang ayat nogori ni.. korang2 yang baco n3 ni.. paham lah kot.. sesuai tak ngan tajuk n3 ni?? bukan eh nak buko pokung di dado.. bukan eh nak ngutuk kaum dan nogori sendiri.. tapi ni lah kenyataan eh..

Kito semua eh ni.. yang dah jadi / bakal jadi mak bapak.. boleh ambik iktibar dari leteran aku ni..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah