Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Dinner @ Noodle Station

Semalam..

Ingat nak survey dulu pasal pakaian dan kelengkapan persekolahan Amiera utk tahun depan ni.. first time jadi parents yg anak nak start sekolah rendah..

Actually.. banyak benda jugaks nak dibeli.. list tu memang ada.. cuma belum tiba masa lagi nak membeli.. nak survey2 dulu..

Masa aku dulu.. time sekolah rendah tahu ada jer.. aku pun tak ingat sapa yg belikan.. bila dah sekolah menengah barulah tau skit2.. itupun mak aku bawak aku pi Pekan Nilai tu beli keperluan tu semua.. story mory pasal ni nanti2 lah aku citer dalam sambungan jurnal aku yang masih Part 1.. kalau uols termiss jurnal aku tu.. leh cari kat sidebar tepi atau bleh jer klik kat sini..

Preparation for Amiera pun nanti aku wat n3 lain..

So, kita citer pasal makan dulu..

Kebetulan masuk blog my prend Marina citer pasal Noodle Station ni.. cam best jer.. teringin pulaks tekak ni nak makan pelik2.. aku kan selera kampung.. mee2 ni kan kureng skit.. ada ke??? oh no.. no.. no.. belum masanya..

Lepas pi survey kat Hari Hari, kami pun tercari2 lah Noodle Station.. dengan mata aku yg rabun.. letih dah dok kecikkan mata.. kot2 nampak.. mmm... haram.. aku pulak ingat2 lupa kat mana kedai tu.. ntah betul ntah tidak ada kat area situ.. yg jadi mangsanya hubby aku ler.. dia yg ada 4 mata tu mungkin bleh membantu..

Jalan.. jalan.. ke depan lagi dari Hari Hari tu.. jumpa pulaks Samsung ngan Lumix.. kedepan skit.. baru jumpa Noodle Station.. sebelum masuk tu tengok2 dulu menu yg ada.. so, konpomlah makan kat situ.. yg penting ada nasi disediakan coz my hubby mesti makan nasi..


Amiera yg mula2 muram sebab kena marah ngan anak makcik yg jaga fateh tu.. tulah lenkali janganlah cubit adik.. sebab tu aunty tu marah.. at last ceria jugaks lepas dipujuk2..


fateh yg chekci.. aku tersilap bagi baju.. ingatkan baju berlengan.. tak perasan masa packing beg diorang..

Belek punya belek.. nak makan apa yer.. aku malas nak makan nasi.. alang2 dah makan kat noodle station.. mestilah nak rasa mee nya..

So, menu yg kitaorang order as below..


Mango Sorbet : RM6.90


Iced Mocha : RM7.90


Tom Yam Fried Rice : RM7.90


Prawn Tempura + Fun Fries : RM8.90


W.N (tak tau nak sebut apa) + Fish Fillet Soup :RM9.90


Overall.. +govt tax.. lebih kurang RM45.. bolehlah.. sekali sekala.. tak blehlah hari2.. mampoih..

Comments

marie said…
Lina..i hari tu ambik yg dry noodles sebab..u taulah kalau budak-budak makan yg soup ni..haruslah terpercik sana sini...
Faina Arisya said…
marina..

oh yeke.. saya kalau goreng2 ni kureng sikit.. prefer yg soup.. Amiera suker sangat2.. rasa cam maggie skit..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah