Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Esok Cuti, Pendaftaran Darjah 1 Camna??

Pagi2 member opis msg kata esok cuti.. sib baik bukan hari ni yang cuti.. kalau tak buat penat jerk bangun awal2.. hhehee...

Sebut pasal cuti... haaa... selamat cuti aku esok.. ehhehe.. so dengan bangganya aku dapat meng-forward 1 hari cuti ke tahun depan.. hahahahha.. orang lain punyalah banyak carry forward.. sian aku kan.. walaupun cuti tahunan aku ada 35 hari, tapi tinggal sehari jerk.. nak wat camna kalau ada nak kecik ni.. selalu aja EL..

Cuti ni jugaks buat aku tertanya-tanya.. camna dengan hari Orientasi sekolah Amiera esok??

Baru sat aku call sekolah.. diorang inform kata ditunda ke hari Isnin... tapi mesti ramai sebab sekolah akan bermula Isnin depan..

Oh ya citer pasal pendaftaran tahun 1 ni.. kelmarin aku terima surat dari sekolah Presint 11.. aitttt... lagi beberapa hari nak daftar baru terima.. bahaya camni.. tarikh surat pulaks 15hb.. apa kes.. nasib baik aku dah batalkan sekolah tu bulan 10 lagi.. tapi camna diorang still hantar surat kat kami.. suppose mana ada apa2 surat dari diorang.. confuse aku... last2 semalam aku call sekolah kata yg aku dah batalkan pendaftaran Amiera kat sekolah tu.. bla.. bla.. bla.. diorang minta maaf mungkin kesilapan teknikal.. teknikal ke?? tak kisah lah.. yg penting aku dah inform diorang..

Cadangan aku kepada pihak sekolah.. perkara begini seharusnya diambil berat.. walaupun pembatalan tu mungkin perkara remeh pada diorang tapi tidak kepada ibu bapa yg baru menyekolahkan anak2 mereka cam aku ni.. kalau ada bajet lebih.. buat sistem pendaftaran offline atau online utk murid2 tahun 1 khusus untuk sekolah tu sendiri.. mungkin kat Jabatan Pendidikan dah ada tapi tak salah kalau sekolah tu sendiri ada sistem.. so, berdasarkan sistem, maklumat murid2 di sekolah boleh di pantau sehingga tamat Darjah 6.. nak tolong aku buatkan ke?? boleh aja.. tapi bayarlah.. bukan senang tau nak wat sistem ni..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah