Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

TBR The Story

Sorry lambat skit update.. semalam aku MC.. pinggang aku sakit.. belakang aku sakit.. sakit.. sakit... sakit... tak padan ngan kurusnya.. semangat lebih dari kudratnya..

Nak citer skit pasal cuti-cuti Malaysia.. cuti akhir2 tahun ni...

Kami bertolak dari rumah dalam tengahari.. tu pun dah kira lewat sebab nunggu penyewa datang umah.. dia nak ambik kunci ngan agreement.. kali ni dia naik kete Camry laks.. pung pang citer ngan dia.. last2 kunci tak serah lagi sebab ada satu kunci tu kami tak wat duplicate lagi.. dia plan nak tumpang park kereta2 dia kat rumah kitaorang sementara dia balik Pakistan.. sampai 3 kereta dia.. Merc, BMW & Camry.. aku ok jer.. tak teringat yg kami nak pindah perabot bagai.. tak pasal2 terkena kereta diorang.. naya jer.. last2 sms kat dia.. faham lah kot coz masa kitaorang balik dari TBR.. takde pun kereta dia..

Sampai kat PD lebih kurang kul 2 lebih.. makan dulu kat kedai biasa.. then singgah beli jaket pelampung utk si Fateh.. kakak pulaks buat muka.. dia pun nak jugaks.. rabak lah mama kau camni.. pastu baru check in.. punyalah ramai orang.. jem siot.. dapat masuk bilik dah nak kul 4..


bulatan yg sentiasa sibuk..


dah pandai angkat2 tangan tu kalau aku nak ambik gambar dia..


gelagat Fateh semasa nunggu hubby register.. kat tangan dia mesti ada makanan.. kalau tak menjerit2 lah dia.. buat perangai..

Kali ni dapat bilik yang ngadap hutan belantara.. bosan siot.. tak nampak aktiviti mandi manda di kolam.. tak macam awal tahun haritu.. nak cari parking pun susah.. penuh sesaja..


kakak yg ayu lah konon.. si adik yg sentiasa makan.. makan anggur pulaks.. yg penting diam.. aku pun tak pening pale..

Si Amiera dah tak sabar2 nak mandi.. yg kitaorang nak rehat lah dulu.. pas Asar baru leh mandi..

Kali ni.. si Amiera tak macam awal tahun dulu.. kali ni dia macam malu skit.. mungkin sebab terlalu ramai orang.. so, dia segan nak main gelongsor bagai.. setakat mandi manda ngan pelampung kesayangan dia tu jer...


muka takut2.. asyik nak berkepit jerk ngan hubby..

Si Fateh pulaks.. mula2 takut lah.. bila dah lama2 berendam.. seronok lah dia.. bila kitaorang keluar jer dari kolam.. merengek nak turun.. sabor jer lah..


tengok tu Amiera.. bukan main seronok dia..


warm-up dulu..


utk anak ke bapak tu?? hehehhe.. over jerk nampak bro.. teringat zaman budak2 ke??..


posing ngan meriam air..


Amiera tak puas hati sebab mandi kat kawasan dengkek.. opss.. maksud aku air tu tak dalam.. sesuailah ngan Fateh..


bila dah panas.. haaa.. tu ler.. ngalahkan kakak dia.. nak berenang tu.. tak pasal2 tertelan air.. eiiii..


ni makin over lah ni.. tak terkontrol hubby aku..


punyalah ramai..




aktiviti sebelum keluar.. tidur sudah.. makan sudah.. per laie.. kacau mama ler..

Malamnya.. kami kuar makan kat luar.. tapi sebelum tu kami pergi ke Fun Fair.. awal tahun haritu Fun Fair tak beroperasi..

Amiera lah seronok dapat main macam2 permainan.. ada satu game tu kami naik berempat.. pusing punya pusing.. aku rasa nak muntah.. pening sangat kepala.. last2 aku fokus pandang kat satu tempat jer.. pandang apa tau?? rambut pompuan Cina kat depan aku... hehehhehe.. si Fateh dah buat muka.. takut betul dia.. risau gaks.. last2 hubby peluk dia kuat2.. Amiera jerk ok..


sanggup duk tercorok dalam heli tu.. sabor jerlah..


game ni.. bagi 1K pun aku tak mau naik.. tapi kalau US Dollar 1 Juta.. bolehlah fikir2kan.. hehehhehe..


posing sebelum naik game mcm dalam gambar kat bawah..



Kami makan kat Teluk Kemang.. tapi aku tak berapa lapar.. just order sate.. tapi kureng lah.. sebab byk minyak pastu banyak lemak.. aku lemak2 ni geli lah..

Esoknya...

Awal2 pagi Amiera dah bising nak mandi.. peberet dia pun dia dah tak heran.. nak tau apa?? citer kartun lahh.. buka sekejap pastu tutup.. rungut bosan.. walhal hati terkinja2 nak mandi..

Dalam kul 9 lebih baru kami turun.. ramai dah kat kolam.. so, kenalah mencelah kat mana2 ruang kosong..

Aku paksa hubby aku ajak Amiera main permainan yg ada kat situ.. biler lagi kan.. nak suh Amiera sorang2 confirm dia tak mau.. bila ada hubby berani lah skit dia.. makin seronok adalah dia..

Pastu ada satu game tu Amiera dah cuak.. mula2 nak kena climb dulu.. muka takut2 nak panjat.. bila nak turun pun muka ketat jerk.. hubby dah standby nak sambut dia.. kesian dia.. nangis2 sebab takut.. pastu air masuk hidung... hehehheheh...

Dah sejam lebih aku naik dulu.. mandi dan kemas2 barang.. si Fateh cam biasa.. kalau lepas mandi.. badan pun penat.. suap jer susu.. terus lena.. senang aku nak kemas barang.. hubby ngan Amiera still mandi.. si Amiera tak puas lagi tu.. siap pesan suh datang lagi...

Lepas check out.. singgah balik kat Teluk Kemang tengok laut sambil beli makanan skit.. sampai rumah dalam kul 4.. letih siot.. cam biasa pompuan.. mestilah kemas apa yg patut kan..


muka hubby kelat jerk.. pesal bang.. loteh eh dukung Fateh.. kalau aku lagilah.. sebab tu sakit2 aku dibuatnya..



budak penggeli.. tak suka pasir.. tak suka kotor.. nak2 pulaks kalau selipar dia basah or kotor.. mengomel jerk kejenya..


muka kelat menahan kencing... ghehehhhe... toilet ramai orang.. last2 aku suh dia pakai pampers Fateh.. hehehe.. dah tak tahan sangat.. nak ke stesen minyak tak tau sampai biler..

Petangnya.. berkejar ke kuarters.. sebab ada Cina datang nak pasang heater.. kali ni pilih brand Alpha.. PINK lagi.. senang nanti kalau pindah balik ke Nilai.. heater tu leh pasang kat bilik Amiera..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah