Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

10 Minutes

Apa yang 10 Minutes???

Semalam..

Dapat naik bas yg direct terus pi rumah aku.. takdok nak nyimpang ke mana2...

Campur tolak darab bahagi dengan traffic jam dan traffic light bagai.. sebelum 5.30 dah sampai.. best2..

Masa nak ambik Fateh.. aku tengok ramai parents yg dah tunggu kat luar.. apa kes??

Rupa2nya.. pintu taska berkunci.. tekan loceng tak berbunyi.. ketuk pintu tak dibuka juga.. hampir 5 minit.. last2 datang owner taska.. di ketuknya kuat2 baru ler buka.. patutnya diorang kena lah faham.. kalau dah kul 5 ke atas tu.. bukak jerlah pintu.. kunci gril jer.. budak2 takkan keluar punya.. manalah budak2 kecik tu pandai nak bukak..

Pastu bila aku kata nak ambik Fateh.. boleh dia terus tutup pintu dan kunci.. gilo ko diorang ni.. kenapa tak bagi parents masuk ambik anak?? kenapa nak kunci bagai.. tutup tu ok lagi lah..korang jangan buat perangai.. aku wat report kang.. jaga.. jaga.. hehhehe... musykil tau kalau diorang wat camni.. macam nak sembunyikan sesuatu.. selama aku hantar anak2 ke taska or tadika.. dan kebanyakannya kawasan perumahan.. rumah teres.. bleh jer diorang bukak pintu bagai.. takde maknanya diorang nak kunci pintu tak bagi parents nengok anak2 dalam taska..

Aku tau lah lokasi taska tu tak berapa strategik.. anak2 terkepap kat situ.. takde permainan.. memang tak menaikkan minda langsung.. tapi at least bagilah budak2 tu nengok environment kat luar.. sian diorang tau..

Bila Fateh nampak aku.. suker dia.. takde nanges2 dah.. berlari2 anak kat aku.. pastu pemilik taska halang budak2 nak keluar.. Fateh dah wat muka.. cepat2 aku sebut Fateh.. kalau tak mau nanges gak kang..

Kalau Fateh dah masuk 3 atau 4 tahun nanti.. kalau ada rezeki lebih.. nak jugak aku hantar di ke CIC..

Sampai rumah.. cam biasa.. bersilat lah kat dapur.. tu lah perempuan kan.. betapa hebatnya menjadi seorang perempuan.. selagi belum tutup mata.. kerja.. kerja.. kerja..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah