Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Aku??

Masuk2 blog... tengok ramai kawan2 yg tak update blog.. mesti uols balik kampung kan.. aku masih disini.. bercuti di kuarters.. hwa..hwa..hwa.. dengan 2 hari hujan turun berturut2.. sejuk siot.. rasa nak demam aku duk dalam rumah ni.. dahlah umah aku ni romantik.. cahaya matahari malu2 nak masuk.. baju pun tak kering.. nasib baik harini cuaca ok skit.. terpaksalah aku bekerja keras untuk pastikan baju kering.. sekejap2 ke balkoni.. cari port baik punya nak sidai baju.. lusa InsyaAllah balik Ipoh.. ada besday celebration kat sana..

Berbalik pada topik asal.. actually.. Pn Ann aka hati berbunga ni tag aku.. so, memandangkan seminggu bercuti.. bolehlah aku jawab tag dia.. tapi kena jawab waktu malam jerlah.. waktu siang memang sorry the morry lah.. sibuk ngan urusan rumah dan anak2..

ok.. tag kali ni berkisarkan pasal AKU!!

25 perkara pasal aku adalah

  1. Nama aku LINA, nama penuh?? syhhh.. rahsia.. uols teka lahh.. azlina ke.. fazlina ke.. haslina ke..  jazlina ke.. karlina ke.. mazlina ke.. nurlina ke.. roslina ke..  sazlina ke (opss.. nama kawan aku..).. yuslina ke.. zalina ke.... hambek ko!! hehehehe.. teka jangan tak teka.. tapi family belah mak aku panggil aku 'YIN'.. pelik kan.. aku pun tak tau nape diorang panggil aku camtu.. tapi sepertimana yg diceritakan kat aku.. ianya berpunca dari abang aku.. arwah atuk aku panggil abang aku 'YAN'.. suppose 'LAN'..  so, automatically.. aku lahir.. diorang panggil aku 'YIN'.. dah ala2 Philosofy Cina laks.. family belah arwah ayah aku, panggil aku 'LIN'.. baru betul.. kawan2 sekolah aku panggil aku 'HAS'.. kawan2 belajar U ngan keje panggil INA je.. kalau dah ramai sangat nama Ina.. aku suh diorang panggil aku 'LINA'..
  2. Badan aku mengalir darah N9 + Melaka + Johor.. kira aku ni lebih kepada selatan.. aku juga berketurunan Bugis.. belah Mak aku N9 + Melaka.. belah arwah ayah aku Johor..
  3. Anak bongsu dari 2 beradik.. Anak ke-2 dari 4 beradik.. camno tu!! aku ngan abang aku satu ayah.. okay.. arwah ayah aku meninggal since aku masih dalam perut mak aku lagi.. 3 bulan.. huhuhu.. sedih kan.. abang aku laks.. baru 9 bulan.. memang kami tak kenal arwah ayah kami.. huhuhu.. sedih.. sedih..
  4. Menamatkan zaman bujang ngan jejaka pilihan hati.. masa 26 tahun.  terlebih setahun.. sebab biasanya.. pompuan kawen umur 25.. itu kata orang tua2 lah.. aku idok nak nahu nya.. urusan perkahwinan aku uruskan sendiri tau!! tabik spring ngan diri aku sendiri.. boleh jadi Wedding Planner camni..
  5. En.hubby aku ada lah kawan chatting aku.. kiranya orang terakhir yg aku layan masa chatting.. time tu memang aku dah bosan giler nak chatting2 ni.. dah ramai orang aku kenal.. macam2 peel.. semuanya aku anggap kawan.. walaupun ada yg cuba nak goda i tau.. tapi last2 ketemu jejaka yg pandai mengambil hati aku ni.. aku ni cerewet sket.. maklumlah.. pengalaman lalu banyak mengajar aku.. kiranya en hubby aku ni orang ke-2 yg bertakhta dalam hati aku ni.. not my first love hokay!! jangan mare yer bang.. u pun sama.. i'm not ur first love.. tu lah.. masing2 kecewa.. masing2 berpengalaman.. mungkin pengalaman mengajar kami.. dan jodoh antara kami telah ditentukanNya...
  6. Mempunyai sepasang cahayamata anugerah Ilahi..  dua2nya lahir secara czer.. sorang lahir masa umor aku 27 dan sorang lagi masa umor aku 32.. jauh kan jarak.. memang aku plan camtu.. malas nak dekat2.. aku tak larat nak jaga.. rasanya kalau ada rezeki.. pasni maybe umor aku 35-36.. dah confirm2 kena czer gaks.. cukuplah kot.. kilang tutup.. tapi kalau Allah nak bagi rezeki jugaks pastu.. aku terima jer.. cuma risiko sket lah.. usia dah meningkat ni bahaya..
  7. Personaliti.. aku ni pendiam orangnya.. kalau sapa2 yg tak kenal akan anggap aku sombong.. sebab aku tak pandai nak memulakan bicara.. betull.. tapi siapa yg dah kenal aku.. aku boleh mesra2 gitu..
  8. Aku ni jenis panas baran.. keturunan kot.. memamg family belah mak aku camtu.. tapi aku ni marah pun bertempat gaks.. kalau ada yg tak kena ngan aku.. memang na'as lah jawabnya.. hehehhe..
  9. Garang2 aku ni.. aku pun sensitif gaks.. pantang tengok citer sedih2 ni.. tangkap feeling punya.. meleleh2 air mata.. huhuhu.
  10. Color.. aku suka color merah dan seangkatan dengannya.. nak2 pulak first dapat anak pompuan.. giler PINK lah aku sampai sekarang.. kalau beli baju tu tak sah mesti ada color merah.. kalau takde merah tu rasanya tak lengkap.. aku suker color2 ceria..
  11. Suka berpuisi dan menulis.. tapi masa zaman bujang2 jerk.. dah kawen ni kureng aktif.. takde masa nak bersastera2 ni.. letih memikir coding ngan urusan rumah..
  12. Jenis low profile.. tak suka menonjolkan diri.. tapi orang yg asyik tonjolkan aku.. camno tu!!
  13. Kurang berminat dengan dunia fesyen semasa.. pakaian yg banyak dijual sekarang ni.. tak memenuhi selera aku.. walaupun cantik.. tapi tak padan ngan aku yang kurus kering ni.. rasa malu giler kalau aku pakai.. aku lebih berminat dengan handbag dan purse.. kalau tak silap dah lebih 20 handbag aku beli sejak aku kerja.. dari yang murah sampai mahal.. mahal pun takde lah sampai ribu riban.. agak2 lah.. gaji aku ciput jerk.. brand Bonia, Carlo Rino, Giamax, Color, Decellini,  LV (authentic).. etc.. tak ingat sebab kalau pi Sogo.. semestinya aku cari handbag.. kan banyak sangat brand2 kat situ.. tapi kini aku setia ngan Carlo Rino.. rasanya ada 4 bag.. dalam simpanan tinggal 2..  satu aku pakai (PINK).. satu aku sedekah kat orang.. ingat tahun ni nak tambah koleksi lagi.. hehehe.. boleh tak bang?? satu set aaa.. nak ngan purse sekali..
  14. Hobi.. dulu aku suker kumpul setem.. masa zaman sekolah lahh.. pastu aku minat berpuisi.. pastu aku minat chatting.. pastu aku minat ngan belian2 secara online.. pastu minat ngan hiasan rumah konsep english..
  15. Merupakan bekas pelajar Sekolah Menengah Dato' Mohd Said, Nilai.. sekolah biasa2 jerk.. takdelah hebat mana pun.. aliran Sastera jerk.. tapi belajar kat U ngan keje aliran Sains.. camno tu!!
  16. DULU masa sekolah rendah.. memang minat ngan sukan.. sebab student tak ramai.. pernah berkhidmat sebagai Ketua Darjah dan Pen. Ketua Pengawas.. dinobatkan sebagai Olahragawati Sekolah.. Time sekolah menengah aku jadi kaki bangku.. ntah macam tak minat nak join sukan2 ni.. rasa macam dah dewasa lah kononnya.. walhal tak pun.. aku ni kemetot jer orangnya.. serius.. aku kalau naik bas kalau tak pakai baju sekolah menengah.. tak payah kena tambang tau.. korang bayangkanlah betapa kemetotnya aku.. aku cuma terlibat dengan Persatuan Agama Islam as AJK, Persatuan Puteri Islam as Pen. Pengerusi,  Persatuan Bahasa Melayu as ??..tak ingat.. sebab aku tak aktif sangat.. sampailah lanni.. aku masih kaki bangku.. tak minat ngan sukan.. tengok takpe.. main tak mau!! tapi aku kurus gaks.. kalau aku bersukan.. boleh ke aku gumuks??

  17. Kurang berminat ngan air kosong.. nak2 pulak kalau air suam.. melainkan aku haus yang teramat sangat.. kalau ada pilihan aku lebih prefer air yg ada rasa.. hehehehe.. kalau kat opis tu.. tak minum pun takpe.. sebab sejuk jer memanjang.. so, tak de rasa haus.. bila makan baru aku minum.. sebab tu aku kering kot!! kurang air dalam badan.. ada petua tak nak bagi suka minum air kosong??
  18. Suker ngan roses.. jiwa aku halus.. pernah dapat 2 kali jambangan bunga dari en hubby selama kawen ni.. so, bila nak bagi lagi?? tak romantik tul lah!! heheheh... jangan mare aaa..
  19. Aku ni suker menghias.. cuma tak berapa kreatip.. suker2 hati aku lah nak hias.. asal aku suker.. udah.. orang lain tak suker pedulik apa aku..
  20. Suker habiskan masa dengan anak2.. kalau aku cuti rehat or cuti sakit.. aku takkan sanggup hantar diorang ke taska.. melainkan aku memang betul2 tak boleh bangun.. tak sanggup tanpa diorang di sisi.. nakal2 diorang pun.. walaupun aku suker bebel kat diorang.. tapi aku tetap tak sanggup.. naluri keibuan aku terlalu kuat..

  21. Kurang berminat nak sambung belajar.. walaupun aku berpotensi maju ke depan.. aku dah selesa ngan keadaan sekarang.. tak berminat ngan dunia mesyuarat dan kertas kerja.. fikiran aku mudah melencong ke tempat lain.. aku lebih suka diarah daripada mengarah.. aku kan pendiam selaku garang.. camna lah aku nak arah orang!!
  22. Masak?? kalau setakat masakan orang nogori tu.. boleh jer.. lain2.. boleh kalau resepi tu betul.. kalau resepi tu tipu aku.. habis jahanam lah masakan tu.. berminat nak buat roti, cookies, muffin ngan cupcakes.. cuma tak berkesempatan nak buat.. kelengkapan tak lengkap.. pastu takut kalau buat pulaks tak jadi.. uols ada link2 resepi share ngan aku tau.. leh aku wat koleksi..
  23. Suka tengok cerita penyiasatan, seram (malam ni citer Pocong 3).. semalam dah layan Pocong 2 kat Channel Prima.. walaupun dah tengok banyak kali.. tapi tak bosan.. minggu ni bestlah.. tiap2 kul 11 malam citer seram.. hindustan pun minat.. tapi tengok pelakon gaks.. dulu2 minat Salman, Amir, Shah Rukh dan terkini Arjun Rampal beb.. renungan matanya tajam.. pewiiiittttt... tapi jarang nengok dia berlakon..
  24. Aku kurang berminat dengan makanan ringan atau kudap2 waktu lapang.. kalau ada aku ok.. tak ade pun takpe.. yg penting.. pagi.. tengahari.. malam ada makanan berat.. tak kisahlah apa pun.. kalau dapat nasi lagi best!! petang pulaks tea time.. dapat sewacan indoCafe (dulu2 minum Nes.. lanni tukar brand).. or tea tarik.. dah cukup... terbaek..
  25. Penakut nak drive.. sampai lanni aku tak drive.. lesen since 98.. tiap2 taun renew.. hehehehe..
pinjam gambar dari blog Ann..

So, hopefully.. Ann, blogger2 lain or silence reader.. dapat kenal aku yerk.. aku tak sombong tau!! malu terlebih sudah!!

Lastly kena la tag pada 25 orang pula.
aku tak ramai member.. so, aku tag beberapa orang jer lah yer..




mizsya

so, korang2.. rajin2lah yerk.. buat assignment ni.. nak gak kenal uols ngan lebih dekat.. bleh laaa..

Comments

ANAKIRANA said…
adoiiiiii kak!kenapa 25..awat tak 100 he3

jenuh la saya sakit kepala nk buat tugasan ni..nak drop la subjek ni leh?
:P

psss..sy kawen umur 26 gak...tak terlajak lagik kot
Ogy said…
heehee wah cuti2 ni bg assignment no...takpe2..sbb tag yg ni g dh pernah buat..g just keluarkan balik je ya...heheee
suzieapai said…
hiks.....ana, awat mintak 100...mintk la seploh ribu...hehheee..

faina, dh lame tak ken atag...teruja bila ken atag..jap agi aku langsaikan tag ini..okey???
Faina Arisya said…
ana..

permintaan tidak diluluskan.. samalah kita yer.. 26..

g..

bila g publish balik.. baru terperasan.. pernah baca dulu..

suzie..

bagus..bagus.. ni yg tak sbar nak baca ni..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah