Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Jiwang sambil taip n3

Firstly.. thanks to Gratisan Musik kerana memuatkan macam2 lagu yg boleh dijadikan music background blog aku ni.. tergerak aku nak cari lagi Anuar Zain Sedetik Lebih.. alhamdulillah ada.. cepat2 aku masukkan.. amacam.. dah macam tema drama / filem Melayu laks.. lagu2 Anuar Zain ni memang sesuai utk dijadikan tema lagu sesebuah drama or filem.. tul tak?? muzik dia syahdu jerk..

Actually.. aku EL lagi hari ni.. Fateh demam balik lah.. kalau tak silap aku baru 2 minggu lepas dia demam.. lepas aku hantar semula ke taska.. dah kena selesema ngan batuk.. cepat sungguh dia berjangkit ngan budak2 lain.. so effect dari selesema ngan batuk lah demam dia naik.. walaupun aku dah bagi ubat batuk ngan selesema.. tapi still tak ok.. kalau dah kena selesema ngan batuk ni.. memang lambat nak sembuh..

Punca naik demam dia start semalam.. masa aku ambik dia kat taska.. dia tengah tidur kat atas sofa.. pelik gaks.. biasanya Fateh tidur time nak ke tengahari.. jarang lah dia tidur petang unless dia tak sihat..

Kebetulan ada sorang cikgu tu tegur cikgu yang dukung Fateh tu.. samada Fateh demam or tak.. boleh cikgu tu cakap 'takdelah..' bila cikgu tu bagi Fateh kat aku.. aku boleh rasa dia tak sihat.. badan dia panas sangat.. muka dia lesu jerk.. sampai rumah cepat2 aku bagi dia ubat demam.. check suhu dah 38.. aku paling risau kalau anak2 demam.. demam diorang bukannya demam biasa.. panas tu boleh cecah 40.. ikut papa diorang.. yg paling aku takut kalau demam disebabkan tonsil yg bengkak.. tak sanggup tengok anak2 masuk wad.. sebab tu aku tak sanggup hantar diorang ke taska kalau diorang demam..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah