Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Dialog di Malam Hari

Semalam...

Sedang aku 'iron' baju sambil nonton Mentor.. dahlah panas kena haba seterika tu.. korang bayangkanlah yerk.. aku iron hampir 15 pasang.. stok untuk seminggu.. aku.. en hubby dan amiera.. hampir 2 jam baru solosai.. sakit2 pinggang aku.. kaki pulaks hampir kejang..

Tiba2 si Amiera kuar bilik.. ingatkan dah tidur.. takleh tidur katanya..

Ntah macam mana.. sambil nonton TV bleh plaks dia kata.. jom layan dialog di bawah ni...

Amiera : Laparlah Mama..

Mama : Gi makan roti..

Amiera : (aksi : dengan gagahnya dia memanjat dapur untuk ambik roti.. pastu duk depan TV)
             Mama.. kawan Miera kata.. Miera hari-hari makan roti.. pastu Miera cakaplah yg Mama Miera
             takde duit.. Miera orang susah..

Mama : (aksi : ketawa... )
             Kawan Miera makan apa?

Amiera : Ais-krim..

Mama : Mana yang lebih berkhasiat?? mana yang lebih kenyang?? roti ke ais-krim?

Amiera : (aksi : sambil malu2 nak jawab.. ) ais-krim..

Mama : Ais-krim boleh kenyang ke?? Makan ais-krim nanti Miera sakit, siapa yang susah.. Miera nak
            sakit?? (part membebel dah bermula..hehhee) Roti tu lebih berkhasiat dari ais-krim.. kalau Mama
            bagi Miera duit.. Miera beli yang bukan2.. beli keropok laaa.. ais-krim lah.. makanan yang tak
            berkhasiat.. Miera nak pandai ke nak ^%^&^%??

Amiera : PAN.. 'pan'.. DAI.. 'dai'.. 'PANDAI'.. Kalau keropok lekor boleh Mama?

Mama : Keropok lekor takpe.. ada ikan.. jangan beli cekedis2(makanan ringan) tu.. tak elok.. nanti otak kita
             tak sihat.. Nanti Miera cakap ngan kawan Miera tu.. Mama bagi Miera roti sebab Mama nak Miera
             kenyang.. Mama nak Miera sihat..

Amiera : (aksi - diam.. )

Kesimpulannya.. aku tengok riak mukanya.. takde tanda protes dan seolah setuju ngan cakap aku..
 

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah