Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Parcel E -> Presint 9 -> Presint 14 = 3 Jam

Uols faham tak tajuk n3 kali ni??

Pada yang faham.. uols percaya tak??

Pada yang tak faham.. jap agi aku cerita..

Keje giler!!! Rasa nak maki hamun bas ni.. aku akan buat aduan kat pihak yang berwajib..

Sila percaya yer semua.. perjalanan aku dari opis pergi ambik Amiera then balik rumah (perjalanan hanya sekitar Putrajaya) telah mengambil masa 3 jam dengan menaiki BAS!! bodoh!!! sorry terkasar tapi dah geram ni!!

Ceritanya gini..

Semalam.. en hubby aku pi Taiping.. ada urusan berkaitan dengan kelab opisnya.. so, pergi balik hari.. aku pun tak tau apa benda yang diorang nak survey.. dari pagi sampai petang.. kul 4 lebih baru bergerak dari sana.. memang tak sempatlah kalau nak ambik Amiera.. ntah pukul baper agaknya leh sampai rumah.. kesian Amiera kalau tunggu Papa dia sorang2 kat sek agama.. nak tak nak terpaksalah aku yg pi ambik..

Aku kan penakut nak mampos nak bawak kereta.. so, the best way is BUS!! aku tak risau sebab dalam Putrajaya ni jugaks.. kalau luar Putrajaya tu lainlah citer.. memang gabra ler aku..

Macam biasa.. kuar opis kul 5.. dapat bas 101 dalam pukul 5.10.. jalan.. jalan... sampai Presint 9.. dalam kul 5.30.. sampai sek agama.. aku mintak admin sek agama panggil Amiera.. haaa.. siap pakai microphone lagi buat announcement.. "Perhatian : Minta Nur Fareeha 1B datang ke pejabat.. ibu sedang menunggu.." lebih kurang gitulah.. berlari2 anak Amiera ke pejabat.. terkejut dia bila aku yg datang.. cepat2 aku suh ambik beg.. Amiera ingat kami balik tumpang member opis aku.. bila aku bagitau balik naik bas, punyalah suker dia.. sebab dia tak pernah naik bas awam ni..

Paragraph bawah ni rasanya keje bodoh yg aku buat..

Sampai ke tpmt tunggu bas lebih kurang kul 5.45.. tunggu2 tak sampai2 basnya.. dalam kepala otak aku ni macam dah set yang kami kena pergi ke Putrajaya Sentral.. langsung tak terpikir nak pergi ke tempat lain..
masa tgh tunggu bas tu.. aku pun confius.. kenapa takde bas.. awat byk bas lalu seberang jalan.. so, tanpa fikir panjang.. kami terus melintas.. nak tunggu bas kat sini pulaks.. pun tak timbul2 basnya.. jam dah nak kul 6 ptg.. bas pulak lalu sebelah sana.. aitt.. tadi aku nunggu takde pulak nak lalunya.. then.. aku tanya salah seorang penduduk yg lalu kat situ.. dia tunjuk arah seberang jalan kalau nak ke sentral.. so, terpaksalah kami patah balik ke seberang... tunggu lagi.. takde pulaks basnya.. bas sebelah sana pulak yg lalu.. aittt.. sabor jelah.. dan kebetulan aku ternampak sign ke Alamanda.. baru aku terfikir.. baik aku pi Alamanda.. buat apa aku pi Sentral.. bas 500 yg nak ke rumah aku pun lalu Alamanda gaks.. then.. kami melintas lagi.. nekad nak pi Alamanda jerk.. tunggu punya tunggu.. satu bas pun tak lalu.. hampeh betul!! hujan dah turun merintik.. dahlah takde Perhentian Bas.. dalam kul 6.15 baru sampai.. letih siot.. aku maki diri sendiri.. camna leh tak terfikir nak ke Alamanda.. citttt..

Sampai kat Alamanda lebih kurang 6.30.. oklah.. dah kira selamat.. dah dekat ngan rumah.. orang pun ramai kat situ.. tak takut sangat..

Tunggu punya tunggu... bas 500 tak muncul2... lain2 bas lalu banyak kali... sabar lagi.. Amiera dah komplen letih menunggu.. haus.. panas.. sakit perut.. macam2 songeh.. orang turun naik bas.. kami still kat hentian bas.. hilang sabar dah ni.. letih oooo.. dahlah Fateh masih kat taska.. sian dia.. sib baik aku dah message kat pengasuh suh bagi dia minum susu.. kul 7.30 bas baru sampai.. GILA!! kenapa.. bas 500 yg sepatutnya hanya pusing setakat rumah aku, alamanda, maidin dan sentral makan masa sejam nak sampai!!! kenapa bas lain boleh pusing banyak kali.. tempat dituju lagi jauh!! memang cari nahas bas ni..

Sampai kawasan rumah dalam 7.45.. jalan kaki lagi pi ambik Fateh.. jalan.. jalan.. sampai rumah dah 8.00 malam.. GILA!!! penat sungguh..

Pada aku.. kalau bas 500 ikut jadual.. aku boleh sampai rumah awal.. dan kalau perjalanan kami lancar.. boleh sampai rumah dalam pukul 7.00..

Bas 500 ni memang selalu buat hal.. since aku tiap2 hari balik pun ada jer masalahnya.. kadang2 ok.. kadang2 ntah apa2.. pernah sekali.. aku keluar opis dalam kul 5.. dapat bas terus.. sampai rumah dalam kul 5.20.. best giler..

Pernah sekali tu pulaks.. bas terus hanya berhenti sekejap jer kat hentian bas.. walhal jam baru 5.02 minit.. at least tunggulah 5 - 10 minit.. barulah gerak.. bas lain boleh jer nunggu.. tak ke mencicit aku nak mengejar bas.. last2 terlepas gaks.. then tunggu punya tunggu.. bas tak sampai2.. yg lalu pun nak pi Sentral.. sampai 2 bas lalu.. semuanya nak ke Sentral.. hangen jerk aku.. last2 dalam 5.30 lebih.. barulah bas terus tadi sampai balik.. dah tahu.. bas 500 tu tak banyak.. dan akan sampai setengah jam sekali.. kenapalah tak prihatin tunggu sekejap.. aku peliklah.. aku nengok bas2 lain nombor yang sama acapkali lalu.. byk sungguh bas!! tapi nape bas 500 sikit bebenor!!!

Pernah sekali tu pulaks.. langsung takde bas terus.. dari kul 5.00 sampai kul 5.30.. yg sampai bas yang akan pusing alamanda.. maidin.. dahlah sampai lambat.. pusing2 lagi.. sampai rumah dah kul 6.. GILA!!! naper bas lain banyak jer yg tulis Bas Terus??

Jap agi aku nak survey website Nadi Putra.. aduan akan dibuat.. ni sebab aku dah hilang sabar yer!! siaplah korang yg memandu bas 500!!!

Comments

| SUE | said…
Dok baca pon dah rasa penat. Kesian amiera, dah la tak biasa adapt benda camni.
Faina Arisya said…
sue..

cian kitaorang kan.. huhuhuh..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah