Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

PC Fair @ MidValley

Semangat wei nak pi PC Fair.. aku rasa ni ler First Time aku pi sepanjang hidup aku ni..

Dahlah sesat barat nak pi MidValley.. berkali2 kami pusing.. hahahhahah.. sampai gado2 manja gitu.. manja ke??? hiks..

Last2 sampai jugak ke destinasi..

Kami sampai pun dah kul 12 lebih.. parking penuh.. terpaksa en hubby nyelit kat mana2 yg sesuai.. asal tak kena clamp sudah..

Sampai2 jerk.. kena jalan2 cari makan dulu.. food court penuh siot.. last2 makan kat dalam Jusco jerk..

Tanpa berlengah kami terjah PC Fair.. punyalah ramai umat.. dahlah sempit..

Aku tengok promosi banyak pada jualan Laptop, Netbook.. buy 1 Free 10 gift ler.. macam2 ado!!

Jenuh aku cari external hard disk.. yg ado pun jenama apa ntah.. tapi mahal nak mampos.. 500GB jer dah lebih RM 300.. pastu pusing2 lagi.. aku sorang jer lah yg cari.. sib baik aku kurus.. leh jerk celah2.. hubby ngan anak2 tunggu kat side yg selamat.. sebab kalau bawak budak2 ni maunnya nanges diorang..

Jumpalah jugak ext. hard disk yg murah dalam RM169.. tapi aku ni kan tak berapa reti.. branded ke?? leh tahan ke?? so, aku tak berani nak beli.. lagipun color2 dia tak cun lah!! hehehehhe..  jalan2 lagi.. baru jumpa yg di cari.. alhamdulillah ada...

Dah beli.. cepat2 aku cabut keluar.. fenin nengok orang ramai2.. 

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah