Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Fridge Magnet Fresh From Bandung

Firstly.. special thanks to 'N'.. adik opis belakang partition aku ni.. bawak balik ole2 yg aku kirim tempohari.. aku orang pertama kat opis ni dia bagi buat pilihan dulu.. hehehhehehe... jgn mare aaa...

Dia baru jer pulang bercuti dari Bandung, Indonesia.. bestnya kan.. bujang2 dah jalan sana.. jalan sini.. tapi time ni ler best.. jimat pun jimat.. tengah belum sibuk ngan urusan anak isteri.. dah kawen sok memang susah sket lah.. kos pun tinggi.. hehehhe..

B4 dia pergi aritu.. ada gak ler dia tanya aku nak kirim apa.. masalahnya.. aku ni bukannya reti nak berkirim bagai.. lainlah kalau tempat2 yang pernah aku pergi bolehlah aku siap2 pesan.. aku try gak ler survey kat internet.. kalau nak kirim telekung.. tak sesuai laks kan.. buat susah dia jerk nak pi cari saiz bagai.. nak kirim kain batik.. bukannya aku pakai pun kat rumah.. huhuhu.. so, sesuatu yang lebih bermakna dan mudah dicari adalah fridge magnet.. aku kan minat mengumpul benda alah tu.. kalau compare ngan key-chain.. aku prefer fridge magnet lagi.. (tak sedar diri.. aku pun ada beli gaks key-chain utk kawan2.. puiiiii).. time aku bujang2 dulu suka gak ler kumpul key-chain.. lama2 tersimpan dalam kotak.. tak tau nak gantung kat mana.. so, bila fridge magnet.. hari2 kita tengok kan.. so, faham2 lah yer.. tak nak celoteh panjang2..

Bila dia bagi pelbagai bentuk ni.. aku jadi rambang mata laks.. cantik2 semuanya.. aku suker banget sama barang yang cute-mute ni..
macam2 design ada..

Last2 decide ambik yg takde lagi kat fridge aku..


fridge magnet berbentuk t-shirt.. yg penting nama BANDUNG tu clear..

anyway.. thanks sekali lagi yer 'N'.. lain kali kalau pi mana2.. jangan lupa beli fridge magnet lagi yer.. akak suker!!

Comments

Kancilbiru said…
suka betul kalau dapat fridge magnet kan...sbb yang kat luar cantik2..
Faina Arisya said…
kancil biru..

btul3.. kalau 'kancil biru' bleh dijadikan fridge magnet.. blehlah bagi kat saya satu eh.. hehehhehe

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah