Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Jalan2 Sekitar Melaka

Lepas selesai mandi manda kat Melaka Wonderlands.. kami meneruskan perjalanan dalam gerimis ke Bandar Melaka.. bandar bersejarah..

Last sekali kami pergi ke sini kalau tak silap aku tahun 2005.. lama siot.. masa tu aku ada kursus.. so, angkut ler en hubby ngan Amiera sekali.. Amiera masa tu baru setahun..

Amiera pernah pergi ngan adik beradik en hubby masa dia dah besar sket.. sebab tu dia masih ingat..

Mak aku pulaks memang dah lama giler tak pi Melaka ni.. so, memang seronok lah dia.. abah aku dah pernah pi ikut jiran rumah.. tapi jenjalan ngan anak2 dan isteri lebih memorable..

Sampai2.. kena cari parking dulu.. penuh siot kalau time cuti ni.. terpaksalah kami parking jauh sket..

Nampak Menara Taming Sari.. cam best jerk.. teringin nak naik.. mak aku pun bagi green light.. cepat2 aku beratur pi beli tiket.. ingatkan mahal sebab signboard kat luar tulis RM20 utk dewasa.. tapi alhamdulillah.. cashier tu bagus.. dia kata kalau ada MyCard dan MyKid bleh dapat harga murah.. dewasa cuma RM10, Kanak2 RM5, warga emas RM8.. oklah kan..


sayup mata memandang..

pemandangan dari luar.. ada berani??

 tengah beratur nak naik menara..

 Amiera snap gambar kami..

dah macam kapal angkasa ler pulak..


bersedia.. debar..debar..


 mak abah aku relax jer.. sekali dah naik.. haaa... terus mak aku tutup mata ko!! hahahhahah.. tobat dia tak nak naik lagi.. hehehhehe..

  
kami naik ngan sekumpulan pelajar2 sekolah.. gamat sih.. risau aku naik ngan budak2 ni.. tak duk diam.. jenuh announcer selaku pemandu pelancong tu suh diorang duk diam.. mula2 speaking London suh keep quiet.. last2 keluar jugak bahasa melayu nya.. 'adik..adik.. diam2 yer..'.. see.. adik2 tu relax jer nengok ke depan.. kami jer yang ontok2..

 aku.. untuk tidak melepaskan peluang ni.. ambik lah gambar posisi yang menarik.. at least dapat kurangkan ketakutan.. kalau aku tengok bawah.. confirm aku gabra tahap cipan..



  

  

  
kaku jer aku ngan Fateh.. hehehhe.. Amiera relax jer..

Pengalaman yang menyeronokkan.. so uols kalau pi Melaka.. janganlah lupa naik Menara Taming Sari ni.. ingat nak pergi ke Eye on Malaysia.. tapi tak sempat..

Lepas tu kami cuma jalan2 sekitar bandar Melaka.. bergambar sana.. bergambar sini..

 sejarah silam..

cinta kenangan silam... hehehhehe...

 pewiiitttt.. mau pergi mana pak??

  
 seronok Amiera dapat naik kereta kuda ni.. nasib baik patung jerk.. kalau yg betul.. hmm.. aku pun takut nak dekat..

Pastu en hubby ajak naik kapal.. nak kasi can mak abah aku tengok dalam.. aku dah tengok dulu.. tu yang tak excited sangat.. lagipun aku kurang berminat ngan sejarah.. sebab tu aku blur jerk kalau pi muzium bagai.. hehehhehe.. tapi peliks kan.. camna SPM aku sejarah leh dapat gred 1.. hehehhe..

Amiera takut2 nak naik tangga..


ramai orang perasan.. mat salleh ngan patung tu lebih kurang jerk.. 


muka bengang sebab tatit peyuttttt kena suruh posing....


Hari pun dah lewat petang.. kami ke bazar di seberang jalan.. aku tak berminat sangat nak membeli.. mak aku ler seronok.. beli belacan.. hehehhehe.. orang2 veteren ni memang suker sangat ngan belacan.. aku suker gaks cuma aku kurang guna belacan masa masak.. nanti aku aaaaaaaaaaachhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmmmm......

Lepas minum2 makan2.. kami pun bergerak utk pulang.. sebelum maghrib kami dah sampai ke rumah.. alhamdulillah.. sepanjang berjalan2 sekitar Melaka kami tak berapa letih sebab cuaca sejuk jerk..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah