Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Lawak Malam Jumaat

Hmmm... uols jangan salah sangka ngan tajuk eh..

Bermula dengan kisah petang semalam..

Lepas aku ambik Fateh.. tengah baik punya mandi.. sambik dok fikirkan Fateh... kuar2 jer dari bilik air.. dengar hp aku berbunyi.. tak sempat nak angkat dah stop..

Check hp.. 3 miss call ko!! sapa pulaks yg call ni.. dalam anggapan aku cuma en hubby aku sorang jerlah.. risau gak.. kot2 ada emergency.. rupa2nya.. abang aku..



Bila aku call balik.. abang aku just nak tau nape mak aku tak angkat telepon rumah.. lama gaklah dia call.. tapi takde sorang pun angkat.. of course ler dia risau.. dahlah mak abah aku tinggal berdua jer.. pakcik aku tu kadang2 ada kadang2 takde..

So, mulalah kami memulakan pencarian jawapan ke atas setiap persoalan yang berlegar di fikiran masing2..

Aku terus call rumah.. sah memang takde sapa yang angkat.. aku dah risau.. aku call pulaks adik aku yg kat Perak.. pun dia tak tahu.. dia pulaks tak call mak beberapa hari ni.. aku mintak dia call jiran depan rumah kalau dia ada nombor telepon jiran tu..

Tak sampai 5 minit dia call aku balik.. jiran tu kata mak aku ada kat rumah.. hmmmm... pelik.. mungkin telepon rumah rosak kot.. pastu aku call abang aku inform berita terkini.. baru rasa lega...

Kisah lawak bermula pada malamnya...

Aku dahlah tak sihat.. selesema cikgu!! tengah dok baring dalam sedar tak sedar kat sofa.. hp aku berbunyi.. ada orang call.. gagah gaklah aku bangun dalam mamai2 tu..



Abah aku call rupanya.. ni dialog aku ngan abah.. dialog bahasa nogori yo!!

Abah : "Hello.. ko telepon rumah ko?" - takde salam terus tanya cenggitu jer.. terkejut aku!

Aku : "Haah.. napo tak angkek telepon??" - dalam mamai aku jawab ya jelah.. malas nak cerita banyak

Abah : "Abah cabut wayar eh.. tinggi bonar bil letrek eh.. "

Aku : "Apo lak bil letrek?? takdo kono mengono eh doh.. tu bil telefon.. kalau guno yo baru kono bayar lobih.."

Abah : "Haah yo lah .. " - abah pun dah confuse

Aku : "Yang pi cabut buek apo.. samo yo bayar eh.. hmm.. takpolah.. kim salam kek omak.. assalamualaikum.."

Abah : "Waalaikum salam.."

Ha.. dari mamai terus aku celik!! confuse ngan tindakan abah aku tu..

Korang rasa lawak tak?? kata lah lawak.. penat tau aku taip!

Kesian abah aku.. aku faham yang dia maksudkan tu bil telefon lah.. masalahnya bil telefon ni bukannya macam bil letrik.. bil sewa bulanan tetap kena bayar.. kalau wat panggilan pulaks.. tambah caj lagi.. bukannya bil letrik.. takde sewa bulanan..

Kalau tak nak bayar bil telefon stop jerlah langganan.. senang cerita..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah