Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

PES Feeding Bottle

Ingat tak n3 pasal botol yang BPA Free dulu.. dalam banyak2 koleksi tu.. ada yang diperbuat daripada PES plastic..

Masa aku beli Avent tu.. orang baru nak belajar lah kan.. so, aku tanyalah yang salesman tu.. apa beza color coklat cair ngan putih tu.. so, jawapan dia yang coklat cair tu lebih tahan panas.. that's why aku beli yang PES tu.. aku masih pegang kata2 dia sampai hari ni..

Dan kebetulan pulaks.. ada antara botol yang dibeli iaitu Safety Plus.. adalah PP dan bukannya PES.. bila aku rebus.. bahagian bawah botol tu mengembang.. sahih lah.. sebab botol2 lain yang PES semuanya seperti biasa.. tak tahulah kan.. mungkin aku tak ikut arahan utk botol keluaran Safety Plus.. sebab botol susu Tomme Tippee takde pulaks bermasalah.. botol Avent yg PP aku tak de experience lagi..

Dan untuk second pembelian dan pembelian yg seterusnya.. aku hanya akan beli yang berasaskan PES..

Dalam byk2 botol tu.. Avent lebih serasi ngan Fateh.. tapi memandangkan botol Avent yg kecik hanya 4oz.. so terpaksalah cari botol lain.. botol2 yg 5 oz yg agak serasi adalah Mebby dan Safety Plus..botol2 tu kebiasaannya diguna waktu malam..

Plan asal nak cuba beli Bumblee Bee tapi ada sedikit confuse.. maklumlah.. yg tukang beli bukannya aku.. Bumblee Bee agak murah jugak.. 3 botol bleh dpt harga hampir rm80 jika bukan time sales..pun berasaskan PES.. next time ler kot..

safety plus yg berasaskan PES ni akan dibuat uji kaji sekitar bulan 9.. adakah ianya sama dengan yg berasaskan PP??

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah