Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Mari Memasak

Memandangkan stok2 yg ada kat rumah tu akan expired menjelang bulan puasa ni.. buat jugaklah.. punyalah lama terperam kat almari.. malas sungguh lah hai aku nak membuatnya.. walhal senang jerk.. ntah kenapa aku tersangatlah malas nak memasak..

So, ambik kesempatan.. lepas settle urusan mencuci.. mengemas.. menyidai.. menggosok.. dan sewaktu dengannya lah.. korang yg jadi surirumah part time ni memang taulah kan.. memang sabtu ahad bukannya untuk berehat.. sibuk ngan urusan rumah.. bila dah petang2 suram camni... si Fateh pulaks tengah lena baik punya.. aku pun mulakan projek.. aku ajaklah Amiera sekali.. konon2nya nak ajar dia memasak lah kan.. semangat tu nak belajar..

Masalahnya.. bila dah tertenggek periuk tu kat dapur.. dah menggelegak airnya.. di suruh masukkan bahan.. mmmm.. tak mau nya dia.. ntah apa takut agaknya ngan api.. kata anak pompuan.. kenalah belajar.. takpe slow2.. nanti bila dia dah besar sket.. mungkin kurang rasa ketakutan dia..

Oklah.. menu yg aku nak masak tu cuma desert jerk.. agar2 coklat.. uols pun tau.. kerja mudah jer tu..

Mula2 panaskan air.. lepas menggelegak tu.. masukkan agar2 dan kacau hingga sebati..

pastu masukkan gula.. kacau lagi.. pastu masukkan susu sejat.. kacau lagi.. 

pastu masukkan serbuk koko (yg telah dibancuh ngan air panas).. kacau lagi..

dah settle.. tuang je dalam jug.. untuk proses tapisan..

dah siap .. sejukkan dulu sebelum masuk dlm fridge.. pastu boleh ngap!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah