Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Menu Sakit Mulut

Kan aku udah bilang.. mulut gue sakit.. makan pedas sket.. tapi ya ampunnnn.. pedas banget!!

Kebetulan, opismate ada bawak ulam pegaga.. aku memang suker makan ulam2 ni.. tapi awat muka aku tak awet muda ek?? hehheheheh.. minum air suam pun susah.. camna nak awet muda.. kan.. kan.. kan.. dush.. dush.. dush.. kat diri sendiri..

Selain makan fresh macam tu jer ulam ni.. kita boleh gaks pelbagaikan menu.. ada yang buat kerabu.. etc.. ada gak opismate bagi idea wat masak lemak kuning.. mmmm.. menarik..

Semalam, gigihlah aku memasaknya.. yang penting masakan tu tak pedas.. langsung tak letak cili bagai.. totap sodap..

So, inilah menu untuk orang sakit mulut cam aku.. berkhasiat.. anak2 pun suker sebab diorang memang tak makan pedas.. Amiera hmmm.. bertambah2 lah dia.. nak2 pulak kalau aku suap.. 10 kali suap pun tak cukup..

udang masak lemak pegaga.. korang campur ngan daun kunyit.. pergh lagi best!!

telur dadar gitu2 jerk..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah