Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kak Jemah in the BUS??

Uols kenal tak kak Jemah bukan Mak Jemah tau.. teringat lawak Jozan dalam Maharaja Lawak.. heheheh.. jangan marah yer zaimah.. alah Pn. Zaimah aka VP tu.. alah.. yang tak kenal dia bleh pi kat blog dia kay..

Sebut pasal kak Jemah

She's my old friend.. since bujang lagi.. aku kenal dia di alam maya.. kawen pun dalam bulan dan tahun yang sama.. cuma hari jerk berbeza.. kemudian.. jumpa depan mata.. sepejabat laks tu.. memang tak caya.. itupun aku dapat tau dari sorang member di alam maya gaks.. dia yang bagitau.. memang terkezut gaks ler.. excited pun yer nak jumpa.. dah jumpa.. memang seronok la.. jadi teman borak2.. share experience.. tapi keluar jalan2 tu tak ler.. sebab dulu2 asyik dok berkepit jer ngan Mr Laloque.. risau sungguh ngan isteri kesayangan dia tu..

Tapi sekarang dah jarang jumpa.. aku ikuti perkembangan dia melalui blog jerk.. itupun kadang2 tak sempat nak baca.. memang banyak miss.. nak chatting2 ni memang takde masa.. zaman dah berlalu..

Baru2 ni aku 'terserempak' ngan dia dalam bas !! satu bas ngan aku tu.. terkejut sih.. biar betul dia.. betul ke?? tinggi sama.. rupa sejibik.. kelembutannya.. tapi awat dia tak senyum ngan aku pun.. peliks.. kebetulan pulaks dia duk belakang aku.. tup2 dengar dia bercakap...awat kecek kelate.. lor.. ore kelate rupanya.. silap ore ler aku ni.. pelanduk dua serupa.. aku rasa kalau uols terserempak pun memang terkejut gaks...

To zaimah.. hope u success with ur life and new carier and kalau dah naik pangkat tu dan datang balik ke Putrajaya.. jangan lupa ngan member2 sini kay..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah