Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Puasa Amiera : Day 17-18

Day 17..

Nuzul Quran..

Sek Agama Amiera cuti.. so, Amiera lepak kat opis aku... sampai kat opis.. mula2 basuh muka ngan kaki jerk.. pastu dia request nak mandi.. aku ok jerk.. bagus gaks bagi dia segar sket sebab cuaca kat luar panas sungguh..

Bila dia dah bosan dan keletihan.. dia pun tertidur.. habis opis hour.. aku kejutkan dia utk balik..

Sampai rumah.. nampak dia cam ngantuk lagi.. aku suh dia sambung tidur.. tapi ... hmmm.. nan ado!! kartun dilayannya..

Aku pun bersilat lah kat dapur.. Fateh en hubby yang gi ambik sebab Amiera ngan aku kan.. kalau Amiera sekolah petang.. aku yang gi ambik Fateh..

So, menu berbuka petang tu... korang jangan laks terliur pagi2 puasa ni yer..

spaghetti carbonara ala2 Faina..

kambing bakar..

favorite en hubby.. cempedak goreng ngan popia basah..

murtabak special from Keramat.. very marvellous..
Alhamdulilah.. Amiera berjaya untuk yang ke 17 hari..

Day 18..

Macam biasa... Amiera masih boleh bertahan...

Sampai aku kat rumah petang semalam.. hubby call.. suh standby.. dia ajak berbuka kat luar.. aku ok jerk!! orang nak belanja..

Kali ni kami berbuka kat Noodle Station.. aku order lah nasi  goreng utk Amiera.. aku cuma makan mee wantan sup.. en hubby of course lah nasi jugak pilihan di hati.. 

Sebelum masuk waktu berbuka.. Amiera ngan Fateh bermain kat tapak permainan tepi Parkson tu.. Amiera ligat sungguh.. pantang nampak tapak permainan.. tak padan ngan puasanya.. bibir dah kering habis tu!!
Time berbuka.. di hirupnya Ice Lemon Tea tak hengat!! haaa... haus sangatlah tu!.. bila nak makan nasi goreng.. di kuis2nya nasi tu.. sebab nasi goreng tu penuh ngan sayur2an.. memang pantang dia tu!! last2 dia reject.. katanya tak sedap!! mee aku jadi mangsa.. huhuhu...

Alhamdulillah.. berjaya untuk yang ke-18 hari..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah