Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Puasa Amiera : Day 25

Bersahurkan coco-crunch... dah saat2 akhir ni malas sungguh lah nak goreng2 nasi... huhuhuu.. walhal dasar pemalas... Amiera pun macam tak lalu jerk nak bersahur.. tapi kena paksa gak...

Memandangkan semalam... aku sakit kepala sebab nak menyiapkan program... so, petang tu en hubby berbesar hati nak singgah bazar kat area rumah.. just beli nasi lemak utara special dan nasi ayam untuk Amiera... aku kat rumah just kemas2 dapur.. cuci sana cuci sini.. pastu goreng ayam... sebagai lauk tambahan.. kepala dah nyut.. nyut...

Nasi ayam memang peberet Amiera.. licin dia makan..alhamdulillah genap 25 hari Amiera berpuasa penuh... syukur sangat2... dah melepasi pencapaian tahun lepas yg sebanyak 22 hari.. yes.. yes.. yes.. u did it girl.. i'm proud of you.. mama sayang Amiera..

Sebut pasal nasi lemak utara ni kan.. sedap tau.. sebelum ni.. namanya yg famous.. Nasi Lemak RM1.. biasanya kat pasar malam Putrajaya ni.. memang diorang jual RM1.. sambal dia ada 3 jenis.. bilis, ikan masin dan udang... pilihlah mana satu.. kalau beli RM1 memang tak puas makan.. ceconet jerk isinya.. dalam 3 suap jerk kot dah licin.. (kalau orang lelaki yg makan lah.. huhuhu).. sambal dia memang sedap.. pada aku lah.. memang tip top.. tak pedas sangat.. dan tak manis sangat.. sambal dia agak kering sket.. tapi sedaplah.. memang kena ngan tekak aku yg banyak songeh ni...

Kebetulan bulan Ramadhan ni pun diorang ada wat jualan kat bazar area rumah aku ni.. tapi bukannya RM1 harga jualan.. RM2 (hat biasa..) yg special.. RM2.50 (ada udang, bilis, ikan masin, telur rebus separuh).. nyum.. nyum.. .memang kenyang.. kalau ikut perut aku cukuplah satu bungkus tu.. tapi kalau orang lelaki mana cukup.. paling koman pun 2 bungkus..



Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah