Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Puasa Amiera : Day 26 - Day 27

Day 26..

Untuk hari yang ke-26.. Amiera selesai menunaikan ibadah puasa.. alhamdulillah.. kami hanya berbuka ngan nasi ayam.. last minute beli.. sebab kami lama sangat berurusan kat kedai T.. kalau nak berbuka kat Alamanda.. confirm2 dah penuh..

Apa yang aku beli kat kedai T??? dah 8 tahun baru nak tukar yang baru.. tapi berbaloi2... aku cuma tambah 1 riban lebih sket jer untuk 2 barang.. oklah..


Day 27..

Sebelum pulang ke kampung selepas berbuka... Amiera tolong aku ngemas.. cam biasa.. pagi2 memang kewajipan dia basuh kasut.. pastu dia tolong lipat kain.. hmmm.. mood tengah rajin tu.. kalau tak.. memang takde maknanya nak suruh dia lipat..

Tengahari.. dua2 dah pengsan... so, bolehlah aku nyapu dan mop bagai.. senang sket.. takde gangguan.. akibatnya.. aku pulak selesema.. memang alergik sungguh lah aku ngan habuk2 ni..

Masa aku dok ngemas2 tu.. berbau harum jerk jiran sebelah masak sambal tumis.. awalnya masak... huhuhuhuhu...

Plan asal aku nak masak jerk kat rumah.. nak perhabiskan stok2 yg ada.. tapi bila selesema aku dah makin melarat.. terpaksa aku batalkan.. terus ajak en hubby pi bazar ramadhan.. cari sambal tumis petai kalau ada... hehehhehe..

Cam biasa kalau dah ke bazar ni.. semua nak makan kan.. tak jumpa sambal tumis petai.. yg ada sambal kerang + petai.. bolehlah. .asal ado.. pastu untuk Amiera belikan chicken chop.. en hubby standardlah.. mesti nak lamb chop..

Alhamdulillah. sampai2 rumah dah hampir nak berbuka.. aku yg rasa nak berbuka sangat sebab selesema ni perlukan air panas..

So, genap 27 hari Amiera puasa penuh.. tinggal 2 hari jerk lagi.. pastu boleh raya!!!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah