Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Puasa Amiera : Day 9

Alhmdulillah.. puasa Amiera penuh sehingga hari ke-9..

Sahur Amiera cuma makan nasi goreng.. tu yang boleh dia makan.. bertambah2 lagi.. tapi jangan letak sayur campur.. mesti dia kata.. tak sedap lah nasi goreng ni!!

Petangnya.. kebetulan kami ambik dia lewat semalam.. aku risau gak kalau dia nunggu sorang2.. kesian pun ada.. dahlah bulan puasa.. mesti dlm hati dia sebak tu..

Sampai jerk kami.. tersenyum2 dia.. terus berlari gi ambik beg.. masuk kete jerk.. dah kena nasihat.. aku ler tu.. ada jerk nak di ngomelkan.. nasihat kebaikan..

Pastu aku tanya dia.. samada dia main ke tidak habis sekolah agama.. sah dia main kat taman permainan sebelah sekolah..  tak penat agaknya.. boleh dia kata tekak dia kering sangat2.. daa tau puasa buat per gi main..

Bila kami kata nak ajak pi makan kat luar.. seronok betul dia..

Masa kat SR.. satu.. satu.. staff SR hantar makanan.. dan setiap makanan tu laa dia kata sedap.. kejap nak makan ni dulu.. kejap nak makan tu dulu.. walhal belum rasa pun.. baru tengok jer dulu..

Sampai air sirap.. diperhatikannya air yg paling banyak.. terus kata ni Miera punya..

Sampai pulaks air choc.. diperhati jugak cream yg paling tinggi.. terus kata ni Miera punya... hahahhahahha.. tamak sungguh.. last2 cream tu melimpah2 kuar.. tak tau naper.. bila nak berbuka.. terus kata Miera nak ni (air choc aku).. aittt.. tadi kata nak yg tinggi.. tak nak katanya sebab comot! sabor jerlah.. terpaksa ngalah demi anak2..

Nampak makanan aku.. terus kata nak nasi laaa... lor.. fish and chip tak di sentuhnya.. kenalah aku nyuap dia.. bukan sekali.. berkali2.. sib baik banyak.. bila dah kenyang sket.. sedut mushroom soup laks.. tak kasi can kat papa dia.. pastu ngeluh.. sakit perut!! berguling2 sat kat sofa.. huhuhu.. tu lah.. makan ngan minum tak hengat!!

Bila perut dah lega sket.. di hadapnya pulak indulgence.. haaa... siap pesan kat aku.. mama bungkus ni yaa.. sedaplah.. walhal yg dalam pinggan tu pun belum tentu habis!! agak2 laaaa...

Last2 aku ngan hubby yg kena ngadap fish and chip.. bila perut agak kenyang.. so, agak kureng sket nak makan fish and chip tu..

Seronok tengok Amiera berbuka semalam.. taste tinggi laks tu.. pokai mama& papa ko camni!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah